سهم جامعه بانوان در بیمه شدگان جدید تامین اجتماعی در دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته است

0 23

بر اساس بررسی های دفتر مدیریت آمار ، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی ، ۵ درصد از بیمه شدگان این سازمان معادل ۶۷۵ هزار و ۲۷۶ نفر در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار بیمه پردازی داشته اند.

عصر کاسپین/ بر اساس گزارش دفتر آمار ، اطلاعات و محاسبات این سازمان ، از مجموع بیمه شدگان جدید در سال گذشته ۶۶ درصد مرد و ۳۴ درصد زن بوده اند و این در حالی است که از ۱۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۷۸ نفر بیمه شده که تا پایان سال گذشته ، ۸۰ درصد آنها مرد و ۲۰ درصد زن بوده اند و سهم یک سومی بانوان در سال ۱۳۹۹ و ادامه این روند به استناد مشاهدات و استقبال این جامعه بویژه در گروه بیمه های زنان خانه دار و دانشجویان ، بیانگر رشد چشمگیر زنان بیمه شده نسبت به قبل میباشد . 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که در حال حاضر میانگین سن بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ۴۰ سال و میانگین سابقه بیمه ای این افراد ۱۰ سال بوده است . 
همچنین گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال با سهم ۲۱ درصد، بیشترین تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی را در برمی گیرد. 
۷۴ درصد از بیمه شدگان دارای کارکرد عادی لیست هستند که بیشتر آنان بیمه شدگان اجباری تلقی می شوند. بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد حدود ۸ درصد از بیمه شدگان را تشکیل می دهند.
استان تهران با داشتن ۳ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۶۷ نفر بیمه شده بیشترین میزان یعنی ۲۳ درصد و استان گیلان با حدود ۴۳۰ هزار بیمه شده اصلی سه درصد بیمه شدگان کل کشور را داراست . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.