مادر شوهر عروس کُش در یک قدمی چوبه دار

0 113

به گزارش عصرکاسپین،حکم قصاص مادر شوهر سنگدلی که با ساطور عروسش را در فسا به قتل رسانده بود در شعبه سوم کیفری یک صادر شد.

هفتم دی ماه سال گذشته فریادهای گوشخراش یک زن میانسال در یکی از خانه های قدیمی بخش شیبکوه فسا پیچید. همسایه ها که هراسان از خانه هایشان بیرون دویده بودند، با عفت ۶۰ ساله روبهرو شدند که درخواست کمک میکرد. همسایه ها وقتی وارد خانه این زن شدند با پیکر نیمه جان عروس ۲۳ سالهاش روبه رو شدند که از ناحیه سر به شدت زخمی شده بود. پیکر نیمه جان عروس به بیمارستان فسا منتقل شد؛ اما وی به خاطر شدت خونریزی به کما رفت.
صحنه سازی برای گمراه کردن پلیس
این مادرشوهر در بازجوییها به پلیس شیبکوه گفت:«از وقتی پسرم به خدمت سربازی رفت، عروس و نوه سه سالهام میهمان خانه ما شدند. من و نوهام به خانه همسایه رفته بودیم اما وقتی برگشتیم با پیکر خونین طاهره روبهرو شدیم. گمان میکنم دزدها به خانه مان حمله کردهاند.»
کشف آلت قتاله در آشپزخانه
به دنبال اظهارات زن میانسال، تحقیقات پلیس آغاز شد. وقتی پلیس در بازرسی خانه با یک ساطور در آشپزخانه روبه رو شد که شواهد نشان میداد تازه شسته شده است، شک به این زن بیشتر شد و وی تحت بازجویی قرار گرفت. این زن که ادعا میکرد زن دایی اوست و هیچ اختلافی با وی نداشته، در مسیر تحقیقات بعدی لب به اعتراف گشود و به جنایت خانوادگی اعتراف کرد.
انگیزه مالی
زن میانسال گفت: «چون پسرم به خدمت سربازی رفته و عروس و نوهام برای زندگی به خانه ما آمده بودند، شوهرم بدون اطلاع من ۱۲ میلیون تومان به حساب شخصی عروسم واریز کرده بود تا سود بانکی آن را بگیرد و خرج خودش و فرزندش کند.
وقتی این ماجرا را فهمیدم عصبانی شدم و از عروسم خواستم پول را به من پس بدهد اما قبول نکرد. آخرین بار در غیاب شوهرم با او درگیر شدم و با ساطور آشپزخانه، ضربهای به سرش زدم.
من برای گمراه کردن پلیس همراه نوهام به خانه همسایه رفتیم و چون حالم خوب نبود از زن همسایه خواستم یک آمپول آرام بخش برایم تزریق کند. یک ساعت بعد به خانه برگشتیم و من با داد و فریاد از همسایه ها کمک خواستم.»
در ادامه تحقیقات زن میانسال به جنایت با انگیزه اختلافهای قدیمی اعتراف و صحنه جرم را بازسازی کرد. شایعاتی که درباره انگیزه این جنایت در فضای مجازی منتشر شده، بیاساس است.
اهدای اعضای بدن عروس جوان به بیماران نیازمند
در حالی که تلاش پزشکان برای نجات جان عروس ۲۳ ساله بینتیجه ماندهبود،خانواده وی اعلام کردند حاضرند اعضای بدنش را به چندین بیمار نیازمند اهدا کنند و کلیه، کبد، پانکراس و قلب وی به چندین بیمار نیازمند اهدا شد.
صدور کیفرخواست
با مرگ این زن مسیر تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد و با توجه به وجود دلایل و شواهد بر علیه این مادرشوهر سنگدل پرونده با صدور کیفرخواست برای صدور حکم نهایی به دادگاه ارسال شد.
جلسه رسیدگی به این پرونده چندی قبل در شعبه سوم کیفری یک برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات قانونی متهم شد.
سپس اولیای دم درخواست خود مبنی بر قصاص مادرشوهر دخترشان را مطرح کردند.
در ادامه مادرشوهر سنگدل برای دفاع از خود به جایگاه آمد و به قتل عروسش با انگیزه اختلافات مالی اعتراف کرد. در نهایت ختم جلسه رسیدگی اعلام و هیات قضایی شعبه سوم وی را به قصاص نفس محکوم کردند. این حکم در دیوانعالی کشور قابل فرجام خواهی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.