عامل قتل بنیتا به اعدام محکوم شد

0 88

به گزارش عصرکاسپین،محمد، عامل قتل بنیتا، دختربچه هشت‌ماهه با رأی قضات شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص و مهدی متهم ردیف دوم به حبس محکوم شد. ‌تحقیقات از دو متهم دیگر پرونده در جریان است.

به گزارش عصرکاسپین ،چهار متهم این پرونده جنجالی هفته گذشته در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی در دو جلسه محاکمه شدند. محمد به اتهام قتل عمد، مهدی به اتهام معاونت در سرقت، احسان به اتهام خرید و فروش مواد مخدر و تحصیل مال مسروقه و احمد به عنوان مطلع در جلسه دادگاه حاضر شده بودند. در جلسه رسیدگی به پرونده اولیای‌دم در خواست قصاص در ملأ‌عام را برای عاملان حادثه مطرح کردند. متهمان حادثه اما اتهام خود را انکار کرده و قتل طفل هشت ماهه را به گردن هم انداختند.

هیئت قضایی بعد از شور محمد را به خاطر قتل عمد به قصاص و برای دیگر جرائم ارتکابی به زندان، شلاق و تبعید محکوم کرد. رأی دادگاه را روز گذشته محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضایی در نشست خبری خود اعلام کرده و گفت: پرونده برای صدور رأی دیگر متهمان با توجه به شبهات موجود به دادسرا ارجاع داده شد تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

این پرونده از ظهر روز ۲۹ تیرماه امسال همزمان با طرح شکایت سرقت خودروی پرایدی همراه دختر بچه هشت‌ماه‌‌ای در مشیریه تهران تشکیل شد و در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. مأموران در بررسی‌های تخصصی به رد پای دو متهم سابقه‌دار به نام‌های محمد و مهدی رسیدند که روز حادثه خودرو را همراه بنیتا سرقت کرده بودند. در نهایت متهمان شش‌روز بعد از حادثه بازداشت شدند و مأموران جسد بی‌جان بنیتا را داخل خودروی پرایدی که متهمان در یکی از خیابان‌های پاکدشت رها کرده بودند، کشف کردند. دو متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند و سرانجام محمد به اتهام قتل عمد و مهدی به اتهام معاونت در سرقت مجرم شناخته شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.