حمایت از بخش های کم درآمد جامعه یکی از اهداف بانک قرض الحسنه مهرایران
مشتریمداری فرهنگ سازمانی «بانک قرضالحسنه مهر ایران» است
عصرکاسپین/محمدرضا نجفی شعاع مدیر شعب «بانک قرضالحسنه مهر ایران» در استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، گفت: در استان گیلان سرمایه گذاریهای قابل توجه در بانک در حوزه بانکداری دیجیتال شامل سخت افزاری و نرم افزاری در راستای تسهیل و در دسترس قراردادن خدمات اصلی بانکی به مشتریان تاثیر به سزائی داشته و سامانه های جدید با ظرفیت و کیفیت بالا کارکرد کم نظیری برای تکریم مشتریان داشته اند. همچنین سعی شده موضوع مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به فرهنگ سازمانی بانک تبدیل شود.
این بانک به عنوان بانک تخصصی قرضالحسنه در مسیر دستیابی به اهداف خود توجه ویژهای به گسترش خدمات در سراسر ایران دارد. در استان گیلان نیز به عنوان یکی از استانهای مهم و صنعتی کشور شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران با قوت و قدرت موضوع توسعه خدمات قرضالحسنه به بخشهای مختلف را پیگیری میکنند.
«محمدرضا نجفی شعاع» مدیر شعب «بانک قرضالحسنه مهر ایران» در استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه منابع «بانک قرضالحسنه مهر ایران» در استان گیلان بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد ریال است، افزود: ۷۰ درصد از مجموع مبلغ یاد شده با احتساب سپرده قانونی نزد بانک مرکزی در قالب تسهیلات میان مردم شریف خود استان توزیع گردیده است.
۱۰ درصد مردم گیلان مشتری «بانک قرضالحسنه مهر ایران»
وی با اشاره به اینکه تعداد مشتریان بانک در استان، بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان گیلان را پوشش می دهد، یکی از اهداف «بانک قرضالحسنه مهر ایران» را حمایت از بخش های کم درآمد جامعه بارویکرد توان بخشی عنوان کرد.
مشتریمداری فرهنگ سازمانی «بانک قرضالحسنه مهر ایران» است
اقدامات انجام شده در راستای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع بخش دیگری از محورهای سخنان نجفی شعاع بود. وی در خصوص مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع باید یادآور شد که سرمایه گذاریهای قابل توجه در بانک در حوزه بانکداری دیجیتال شامل سخت افزاری و نرم افزاری در راستای تسهیل و در دسترس قراردادن خدمات اصلی بانکی به مشتریان تاثیر به سزائی داشته و سامانه های بسیار خوبی مانند میعاد، افتتاح حساب آنلاین، تسهیلات آنلاین، همراه بانک، اینترنت بانک و … با ظرفیت و کیفیت بالا کارکرد کم نظیری برای تکریم مشتریان داشته اند و با نگاه “حق همیشه با مشتری است” و “وقت بالاتر از طلاست”، سعی شده تا با برگزاری دوره های متعدد آموزشی و بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای ایجاد شده در حوزه بانکداری دیجیتال، موضوع مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به فرهنگ سازمانی بانک تبدیل گردد.
«بانک قرضالحسنه مهر ایران» پیشرو در زمینه خدمات بر خط
وی همچنین به آمار بالای افتتاح حساب و درخواست وام بهصورت غیرحضوری به عنوان یکی از مهمترین خدمات «بانک قرضالحسنه مهر ایران» اشاره کرد و گفت: تعداد افتتاح حساب انجام شده از طریق سامانه های آنلاین بانک در استان از ابتدای سال تاکنون، برابر ۱۰۹۰۰ فقره و تعداد تسهیلات آنلاین پرداخت شده به مشتریان به صورت غیرحضوری در استان از ابتدای سال تاکنون، برابر ۱۹۱۰ فقره بوده است.
نجفی شعاع «بانک قرضالحسنه مهر ایران» را یک بانک الگو در حوزه عمل به مسئولیت ها و رسالت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در «بانک قرضالحسنه مهر ایران» مبالغ جریمه دیرکرد تسهیلات صرف مسئولیتهای اجتماعی میگردد که در این زمینه میتوان به هزینه کرد مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان بابت خرید و اهداء اقلام پزشکی مرتبط با مبارزه با بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۱۴۰۰ و اقدام برای بیمه کرد حوادث منازل روستایی اشاره کرد.
استان گیلان رتبه نخست درصد رشد جذب منابع در بین بانکهای استان گیلان در سال ۱۴۰۰
وی در این خصوص با اشاره به اینکه در راستای سیاستگذاری مدیران عالی بانک برای دستیابی به سهم ۳.۵ درصدی از بازار، اقداماتی نتیجهبخش با همکاری و همراهی همه نیروهای بانک در استان صورت گرفته است، افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود در استان گیلان و به همت همه همکاران به ویژه رؤسای شعب، سهم ما از بازار پولی و نقدینگی رو به افزایش است و به ۲.۷ درصد افزایش پیدا کرده است و همانطور که آمارها هم نشان میدهد، بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان گیلان، از نظر درصد رشد منابع، رتبه اول را در بین بانکهای استان گیلان داشته که جا دارد از تلاش خستگیناپذیر همه همکاران گرانقدرم در استان به ویژه همکاران شعب صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.
طرح همیاران مهر و تعامل گسترده «بانک قرضالحسنه مهر ایران» با انجمنها و خیریهها در مسیر توسعه قرضالحسنه
نجفی شعاع در خصوص طرح همیاران مهر اظهار کرد: همیاران مهر طرحی به ابتکار بانک مهر ایران است که به عنوان مکملی در کنار صدقه باعث میشود به جای اینکه منابع افراد نیکوکار یک بار به نیازمندان اعطا شود، به واسطه بانک و در چارچوب وام قرضالحسنه در اختیار آنها قرار گیرد تا گره از کار افراد بیشتری باز شود و چرخه نیکی نیز تا ابد ادامه یابد.این طرح در حقیقت تلفیق دو عمل خیر صدقه و قرضالحسنه است. متقاضیان شرکت در طرح همیاران مهر مبالغ خود را در چارچوب عقد صلح به حسابی نزد بانک مهر ایران واریز میکنند و بانک نسبت به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به نیازمندان اقدام میکند. سرفصلهای طرح همیاران مهر، در قالب اشتغال زندانیان، کمک هزینه درمان، کمک هزینه اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار میباشد و تاکنون در استان بالغ بر مبلغ ۵۵ میلیارد ریال جذب شده است.
وی همچنین حمایت از سازمان ها و تشکل های مردم نهاد را از دیگر اهداف کلان «بانک قرضالحسنه مهر ایران» عنوان کرد و گفت: در استان گیلان همکاریهای نزدیک و خوبی با خیرین و موسسات خیریه و هیئت امنای مساجد صورت گرفته که اغلب این خیرین تمایل به ذکر نام خود در رسانهها ندارند. از آنجایی که فعالیت این اشخاص برای کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ قرضالحسنه میباشد، در حقیقت عملکرد آنها همراستا با اهداف و برنامه ها و سیاستهای «بانک قرضالحسنه مهر ایران» بوده و لذا ما توانستهایم در قالب تفاهم نامههای حمایتی اشخاص حقیقی و خیرین یا تخصیص بخشی از اعتبار حاصل از میانگین حساب آنها کمکهای قابل توجهی به متقاضیان نیازمند انجام داده و عملا با تقویت توان مالی خیرین سطح پوشش و قدرت پاسخگویی به تقاضای جامعه هدف ایشان را دوبرابر کنیم.
تسهیلات پرداختی در یکسال اخیر
مدیر شعب استان گیلان در خصوص تسهیلات پرداخت شده در یکسال اخیر گفت: در یکسال اخیر مجموع تسهیلات پرداخت شده به مردم در بانک قرضالحسنه مهر ایران در کشور بالغ بر ۲،۵۲۰،۰۰۰ فقره به مبلغ بالغ بر ۶۷۲،۰۰۰ میلیارد ریال بوده است که در استان بالغ بر ۵۲،۰۰۰ فقره به مبلغ بالغ بر ۱۸،۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
حمایت از دانشبنیانها اولویت «بانک قرضالحسنه مهر ایران» در گیلان
وی همچنین تسهیلات کالاکارت پرداخت شده در استان را تاکنون بالغ بر ۱۰۸۰۰ فقره به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاستگذاری کلان کشور و مدیرعامل و هئیت مدیره محترم بانک در خصوص حمایت از شرکتهای دانشبنیان، با توجه به فرصت فراهم شده برای پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به اشخاص حقوقی در سیاستهای اعتباری سال ۱۴۰۱، همکاری با شرکتهای دانش بنیان در اولویتهای کاری بانک قرار گرفته، مذاکرات و رایزنیهای خوبی هم صورت پذیرفته و مراتب آمادگی بانک برای هر نوع همکاری و حمایت جدی از تمامی فعالیتهای دانش بنیان اعلام شده و به تدریج و طی ماههای آتی کار با این شرکتها را شروع خواهیم کرد. پرداخت وامهای ۵ میلیارد ریالی به این شرکتها از جمله ماموریتهای بانک قرضالحسنه مهر ایران است.