مدیرکل نوسازی مدارس گیلان خبر داد؛ افتتاح هنرستان فنی و حرفه ای “بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی” در لنگرود

0 25

هنرستان فنی و حرفه ای “بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی” افتتاح شد.

عصر کاسپین/ مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در این آیین اظهار داشت: حرکت و رسالت سازمان نوسازی مدارس کشور بر اساس سند چشم انداز تحول بنیادین زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری، رساندن کشور عزیزمان ایران به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه می باشد.

مهندس علی دقیق با بیان اینکه مدرسه سازی در واقع یک نوع تمدن سازی می باشد، تصریح کرد: براین باوریم که بنیادهای مستحکم تمدن ایرانی- اسلامی را باید در مدارس پایه ریزی کرد.

این مقام مسیٔول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز، یادآور شد: مرحوم حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز ۲۵ سال پیش نهالی را کاشتند که امروز این نهال به درختی تنومند و پربار تبدیل شده است.

وی اذعان داشت: این توفیق را داشتیم که در چهار سال گذشته، ۶۰ درصد فضاهای آموزشی استان با حضور خیرین نیک اندیش و حمایت های بی دریغ مجمع خیرین مدرسه ساز استان احداث شده که این میزان مشارکت در سال ۱۴۰۲ در تعداد پروژه ها به ۷۵ درصد رسیده است.

مهندس دقیق در پایان با اشاره به افتتاح پروژه خیری فوق، اظهارداشت: هنرستانی که هم اکنون شاهد افتتاح آن هستیم با مساحت ۱۴۵۰ مترمربع شامل ۹ کلاس درس، اتاق اداری، سایت کامپیوتر، نماز خانه، سالن اجتماعات، کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه محله محور می باشد که با حمایت و هدایت خانم گیتی نژاد مدیرعامل موسسه مهر گیتی و لطف و محبت خانواده های پورفرنود و راسخی و نگاه ویژه دکتر خان محمدی ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور در تخصیص اعتبارات دولتی با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال احداث و تقدیم آینده سازان گیلان عزیز شد.

گفتنی است در آیین افتتاح “هنرستان فنی و حرفه ای بانو احسان پورفرنود لنگرودی و محمد راسخی” در شهر لنگرود میرکاظم میرنظری مشاور عالی ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور، گیتی نژاد مدیرعامل موسسه مهر گیتی، الهام یاوری ریٔیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور، مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بانو احسان پورفرنود لنگرودی خیر مدرسه ساز، میر مسعودی ریٔیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسیٔولین کشوری و استانی حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.