رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: دانشگاه ، محلی برای نخبه‌پروری، حل مسائل و پیشرفت استان و کشور است

دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه در دانشکده پزشکی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: صبر و استقامت در کنار ایمان و شجاعت مهمترین شخیصه یک پزشک است.

عصر کاسپین/ وی با اشاره به بحران کرونا، افزود: پزشکان و کادر درمان در بحران کرونا، جنگ را به معنای واقعی کلمه درک کردند چون پزشکان در آن زمان، شناخت کافی از این بیماری و راه‌های درمان آن نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بیان اینکه مجموعه دانشگاه در برابر حقوق و رفاه دانشجویان از خانواده ها مسئولیت بیشتری دارد، گفت: دانشگاه از ماه‌ها پیش به دنبال فراهم کردن شرایط مطلوب برای حضو دانشجویان بوده است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشجویان ، در طول تحصیل و خدمت ایام پر فراز و نشیبی را متحمل خواهند شد، تصریح کرد: این ایام جز با مقاومت، صبر و تلاش مضاعف سپری نخواهد شد.

وی با اشاره به خاستگاه و موقعیت دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه یک‌نهاد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و همچنین کانون تفکر و جوشش فکری در هر جامعه‌ای است.

وی با اشاره به نیاز مبرم دانشگاه به فضای پرنشاط و پر امید، افزود: در دانشگاه بیش از هر زمان دیگری به ایجاد فضایی سرشار از نشاط و امید نیازمندیم تا بتوانیم در مسیر پویایی علمی و فرهنگی خود و جامعه مثمر ثمر واقع بشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تقویت فضای گفت‌وگو در دانشگاه تأکید کرد و گفت: امروز گفت‌وگوی دانشجو با دانشجو و استاد و همچنین گفت‌وگوی مسئولان دانشکده با خانواده ها، بیش از پیش احساس می‌شود و نیازمند توجه و اهتمام به این مسئله است.

دکتر آشوبی بر ضرورت صداقت در گفتار و رفتار تاکید کرد و افزود: حفظ فضای راستگویی و صداقت در خانواده و محیط دانشگاه برای رشد فردی و اجتماعی لازم و ضروری است.

وی به وجه تمایز دانشگاه انقلابی با یک دانشگاه سکولار اشاره کرد و افزود: ما در کشوری با آرمان‌های بلند و متعالی زندگی می کنیم که در بخش آموزش عالی نیز گفتمان جهان‌شمول دارد.

وی با اذعان به اینکه نگاه ما به دانشگاه، نگاهی انقلابی است، تصریح کرد: ما دانشگاه را محلی برای نخبه‌پروری، حل مسائل و پیشرفت استان و کشور می‌دانیم و رشد و توسعه در هر جهت برای ما حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: انقلاب اسلامی به دانشگاه به‌عنوان مرکز تولید علم، رشد علمی و درنتیجه تأمین‌کننده اقتدار ملی نگاه می‌کند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشگاه ها نسبت به‌پیش از انقلاب، دارای هویت، آرمان، شخصیت، استقلال و افق دید است، خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی این حرکت صحیح، مستحکم و تحسین‌برانگیز و البته با موفقیت‌های بزرگ با همت و کوشش همه شما بزرگواران محقق خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه علوم پزشکی به ویژه در مقوله بهداشت، تصریح کرد: با وجود این رشته‌ها نباید معضلاتی چون پسماند و لندفیل سراوان را شاهد باشیم.

گفتنی است در این مراسم بیش از ۶۰۰ دانشجوی پذیرفته شده به همراه خانواده هایشان شرکت داشتند.

خبرهای تازه
نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.