هزینه تهیه وسایل کمک پزشکی در قالب تعهدات کوتاه مدت قابل پرداخت به بیمه شدگان است

0 3

تامین و ارائه وسایل کمک پزشکی که برای اعاده سلامت ، جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس کاربرد دارد یکی از خدمات و حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی است که در اصطلاح پزشکی به این وسایل پروتز و اروتز گفته میشود .

عصر کاسپین/ بر این اساس ، پروتز به آن دسته وسایل کمک پزشکی مثل دست و پای مصنوعی ، چشم مصنوعی ، مفصل و … گفته می شود که به شکل مصنوعی جایگزین قسمتی از بدن که ممکن است در اثر ضربه ، بیماری یا … از بین رفته باشد می شود و اروتز به وسایل کمک پزشکی همچون عصا ، عینک ، سمعک ، ویلچر ، کفش طبی و … اطلاق میگردد که به منظور جبران نقص یکی از حواس یا تقویت عضوی از بدن از آن استفاده میگردد .

چنانچه یکی از مشمولین قانون تامین اجتماعی طبق تجویز پزشک معالج نیاز به یکی از وسایل کمک پزشکی مندرج در فهرست تعهدات داشته باشد سازمان تامین اجتماعی در مورد تامین و پرداخت هزینه آن به اسناد تعرفه های تعیین شده در دوره های زمانی مشخص در قالب تعهدات کوتاه مدت از او حمایت خواهد داشت .

بیمه شدگان اجباری ، اختیاری ، مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری به همراه افراد تحت تکفل آنها مشمول دریافت این تعهد بوده و میتوانند بر اساس ضوابط و بخشنامه های موجود کمک هزینه پیش بینی شده در این زمینه را دریافت نمایند .

شایان ذکر است در حال حاضر تمامی خدمات این حوزه بدون نیاز به مراجعه امکانپذیر بوده و مشمولین میتوانند با ثبت درخواست و مستندات مربوطه در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir اقدام نمایند .

خاطر نشان میسازد داشتن حساب کاربری از طریق ثبت نام و اعلام شماره حساب در سامانه مذکور از پیش شرط های اولیه جهت امکان ثبت درخواست در این زمینه از طریق منوی بیمه شدگان بخش حمایت های کوتاه مدت است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.