رئیس پلیس راه گیلان: ۸ محور بحرانی و پرتصادف استان نیازمند ایمن سازی

0 4

سرهنگ جاور صفاری در نشست خبری با خبرنگاران به تردد خودروهای فاقد پلاک اشاره کرد و افزود: پلیس در اقدامات قانونی به شدت با تردد خودروهای فاقد پلاک، پلاک مخدوش و خودروهای تغییر وضعیت داده شده برخورد می‌کند که در این راستا ۱۴ هزار و ۴۴۱ مورد از این خودروها اعمال قانون و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در جاده‌های گیلان روزانه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و ۲۳ نفر مصدوم می‌شوند افزود: از این مقدار، ۳۸درصد آمار فوتی سهم‌ موتور سیکلت‌ها، ۲۴ درصد عابران پیاده،۲۲ درصد رانندگان،۱۶درصد سهم سرنشین‌ها است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۳،بالغ بر ۹ میلیون خودرو وارد استان شد بیان داشت: این تعداد نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

وی افزود: در ۵ ماهه اول سال، ۱۸ درصد کاهش آمار جانباختگان حادثه رانندگی را شاهد بودیم که ۳۶ نفر در محورهای مواصلاتی کمتر جان خود را از دست دادند .

رئیس پلیس راه استان گیلان به ارزیابی کلی آمار جانباختگان اشاره کرد و اذعان داشت: طی بررسی‌های به عمل آمده ۲۱ درصد از این آمار سهم محور جنوب،۳۷ درصد محور غرب،۳۰ درصد محور شرق و ۱۲ درصد مرکز استان حوزه انزلی است.

سرهنگ صفاری به آمار بالای فوتی‌های تصادفات رانندگی در مراکز درمانی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود تنها مرکز تروما بیمارستان پورسینا در گیلان،۷۴ درصد آمار جانباختگان در مراکز درمانی یا در حین انتقال از شهرستان‌ها به بیمارستان پورسینا اتفاق می افتاد.

این مقام انتظامی به ۸ محور بحرانی و پرتصادف و ۳۵ درصد از آمار تصادفات در این محورها اشاره کرد و بیان داشت: محور تالش به آستارا، انزلی به رضوانشهر، رشت به لنگرود، سنگر به سیاهکل، امام زاده هاشم به لوشان، لنگرود به چابکسر مشخصه راه ایمن را ندارد.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه بی توجهی به مقررات و عدم استفاده از کلاه ایمنی نقش مهمی در افزایش تعداد جانباختگان تصادفات موتورسیکلت و عابران پیاده دارد تصریح کرد: ۶۷ درصد آمار جانباختگان تصادفات موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده هستند که میانگین سهم جانباختگان موتورسیکلت در گیلان ۴۲ درصد و در کشور ۱۱ درصد است.

سرهنگ صفاری ادامه داد: عابران پیاده به اصل دیده شدن توسط راننده و سرعت وسیله نقلیه توجه کنند و در شب ها با توجه به نبود روشنایی در محورهای فرعی از شانه راه استفاده کنند.

وی با اشاره به آموزش های میدانی پلیس راه و همچنین اهدا کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران اشاره کرد و افزود: این اقدامات به منظور کاهش تصادفات و تلفات موتورسیکلت سواران به صورت مستمر انجام می پذیرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه در برخی از محورهای بحرانی مانند سنگر به سیاهکل، فومن به سراوان، حسن رود به زیباکنار نیازمند نصب دوربین است افزود: تمامی محورهای استان گیلان توسط تیم های محسوس و نامحسوس پلیس رصد و رفتارهای پرخطر رانندگان را کنترل می کنند.

سرهنگ صفاری به آمار تصادفات فوتی در روزهای پایان هفته اشاره کرد و اذعان داشت:۴۰ درصد آمار متوفیان تصادفات جاده‌ای در تعطیلات آخر هفته است که سرعت و عدم توجه به جلو بیشترین عامل تصادفات در این روزها است.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان تصریح کرد: عدم توجه به جلو ۳۶ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۳۸ درصد، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت ۱۴ درصد، انحراف به چپ ۹ درصد از مهمترین عوامل مهم‌ تصادفات جاده‌ای در گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.