انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار مانعی برای از بین رفتن استحقاق مستمری بازماندگان فرزندان دختر نیست

0 3

تمامی فرزندان دختری که در حال حاضر از مستمری بازماندگان از سوی پدر به عنوان یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی برخوردارند می توانند ضمن تداوم استحقاق و استفاده از پوشش درمانی مربوطه ، نسبت به بیمه پردازی از طریق انعقاد بیمه زنان خانه دار یا اختیاری نیز اقدام نمایند .

عصر کاسپین/ مهرانه جعفری رئیس اداره بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با بیان این خبر ، افزود : یکی از انواع تعهدات بلندمدت سازمان پرداخت مستمری بازماندگان به فرزندان دختر از طرف پرونده پدر بیمه شده یا بازنشسته متوفی است و با توجه به اینکه اکثراین پرونده ها دارای چند نفر برخوردارشونده بوده و هر یک به نسبت قانونی سهم میبرند ، قانون این امکان را برای آنها فراهم ساخته تا همزمان با دریافت مستمری بازماندگان خود و امکان استفاده از پوشش درمانی آن ، راساً اقدام به بیمه پردازی از طریق انعقاد قرارداد بیمه های اختیاری یا زنان خانه دار نموده و در سالهای بعد بتوانند از سابقه ایجاد شده به عنوان بیمه شده اصلی استفاده نمایند .

وی با اشاره به اینکه شرایطی همچون ازدواج یا اشتغال فرزندان اناث باعث اتمام دوره استحقاق دریافت مستمری بازماندگان آنها از طرف پدر میشود اظهار داشت : بیمه پردازی و انعقاد قراردادهای مذکور سبب خواهد شد تا در صورت شاغل شدن ، این دسته افراد از قبل سابقه بیمه ای داشته و زودتر به بازنشستگی نائل گردند .

مهرانه جعفری با تاکید بر اینکه برای انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار نیز مراجعه به شعب نیاز نیست و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir این امکان فراهم است افزود : برای انجام این کار فرد متقاضی باید به منوی بیمه فراگیر خانواده ایرانی در بخش بیمه شدگان سامانه مذکور مراجعه نماید .

شایان ذکر است فرزندان اناثی که در حال حاضر مستمری بازماندگان از پرونده پدر خود دریافت می نمایند ضروری است تا در دوره های شش ماهه با مراجعه به سامانه معرفی شده در منوی مستمری بگیران و بخش تعهدنامه فرزندان اناث نسبت به تکمیل و ارسال آن اقدام نمایند تا تداوم پرداخت مستمری آنها با اختلال مواجه نگردد .

خاطر نشان میسازد در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر مستمری بگیر بازمانده تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند که افزون بر نیمی از آنها را فرزندان اناث تشکیل میدهند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.