مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان : دریادلی ،؛ ایثار و نوعدوستی از خصلت های ناب آتش نشانان است

0 1

کیوان مرتضوی در جمع دهها نفر از آتش نشانان و خانواده های آنها با گرامیداشت هفتم مهرماه ( روز آتش نشانی و ایمنی ) اظهار داشت : آتش نشانی تنها یک شغل نیست بلکه نمادی از نوعدوستی بوده و آتش نشانان قهرمانانی هستند که با ایثار و ازخودگذشتگی حافظ جان و مال هموطنان بوده و شغل آنها توأم با خطر ، هیجان ، استرس است و با حیات و زندگی شهروندان گره خورده و دریادلی ، محبت و نوعدوستی از خصلت های ناب آنان است .

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه وضوع حوادثی همچون آتش سوزی و … یک رویداد دلخراش می باشد و ایثار آتش نشانان سبب می شود که از اتفاقات بدتر که خسارت های جانی و آسیب های مختلف به مردم است جلوگیری گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه شغل آتش نشانی نوعی عبادت به جهت خدمت ایثارگرانه به انسانها و در واقع در زمره مشاغل مقدس و ارزشمند است اذعان داشت برای سازمان تامین اجتماعی مایه مباهات و افتخار است که این قهرمانان بی ادعا در زمره بیمه شدگان ما محسوب میگردند .

کیوان مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشمولین عملیاتی این حوزه با عنوان شغلی ( آتش نشان ) مشمول قوانین کار و سخت و زیان آور بوده و با بیست سال متوالی یا بیست و پنج سال متناوب سابقه بیمه ای از امکان بازنشستگی برخوردارند افزود : درخواست تطبیق مشاغل و تایید در اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجام و شهرداری نیز مکلف به پرداخت سهم ۴ درصدی محاسبات اعمال این قانون برای حائزین شرایبط است .

وی با اشاره به اینکه تنها نقطه ابهام و دغدغه در این بخش سوابق گذشته برخی آتش نشانان در سالهای دور و زمانی که در قالب نیروی شرکتی جذب شده اند و عناوین شغلی ناشناس یا غیر منطبق برای آنها درج شده می باشد که بابت رفع آن نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام آمادگی کامل برای هرگونه همکاری و مساعدت با نگاه مثبت و رویکرد حل مسئله برای جبران خدمات و زحمات این قشر شریف ، برای تمامی آتش نشانان سلامتی و بهروزی و تداوم توفیق آرزو نمود .

شایان ذکر است در این مراسم دکتر کیا عاشوری فرماندار شهرستان رشت ، مهندس شوقی شهردار رشت ، حق بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ، رئیس و اعضای شورای شهر رشت نیز حضور داشتند .

خاطر نشان میسازد در پایان این برنامه در کنار تجلیل های انجام شده سازمان آتش نشانی از کارکنان خود ، ۱۰ نفر از آتش نشانان با تقدیم هدایایی از سوی تامین اجتماعی استان تجلیل گردید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.