افزایش درمان زوج‌های نابارور گیلان با IVF

0 2

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیر صعودی اقدامات مرتبط با درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی استان، گفت: میزان برداشت تخمک، انتقال جنین و همچنین فریز جنین برای استفاده احتمالی در درمان ناباروری آینده در گیلان افزایش یافته است.
عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلان صبح امروز در نشست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به آخرین وضعیت جمعیتی استان، اظهار کرد: آهنگ نزولی زاد و ولد در کشور گرچه همچنان پایین بوده اما از شیب تند کاهش آن کاسته شده است.

وی با بیان اینکه تحقق جوانی جمعیت مستلزم مشارکت همگانی است، افزود: باید مجموعه‌ای از اقدامات قانونی و تکلیفی توسط دستگاه‌های اجرایی، مردمی و تشکل‌های مردم نهاد با یکدیگر در تعامل و همکاری باشند تا آهنگ رشد جمعیت در کشور و استان، صعودی و رو به رشد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیر صعودی اقدامات مرتبط با درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی استان، گفت: میزان برداشت تخمک، انتقال جنین و همچنین فریز جنین برای استفاده اختمالی در درمان ناباروری آینده در گیلان افزایش یافته است.

دکتر آشوبی از افزایش باروری با درمان IVF در مراکز دولتی استان خبر داد و افزود: باروری زنان با شیوه IVF در گیلان از ۱۲/۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۷/۴ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

وی از افرایش ۱۰ درصدی حاملگی و همچنین افزایش ۷/۴ درصدی تولد زنده بر اساس درمان ناباروری در گیلان نسبت به دو سال اخیر خبر داد و آن را بر اساس شاخص‌های کشور، نسبتا مطلوب توصیف کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به درمان قسم بالایی از زوج‌های نابارور به شیوه IVF، تصریح کرد: باید اعتبارات اختصاص یافته ستاد ملی و استانی پیرامون جوانی جمعیت به ویژه IVF جذب شود تا دستگاه‌های به روز این نوع شیوه درمانی تهیه و جهت کادر درمان و آموزش، بهره گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.