وقوع ۳ مورد سرطان پستان به طور روزانه در گیلان | غربالگری و خودمراقبتی در زنان نهادیه شود

0 2

در آستانه ماه اکتبر ماه جهانی آگاهی بخشی درخصوص سرطان پستان، معاون بهداشتی دانشگاه طی نشستی، بر خودمراقبتی و غربالگری پستان توسط زنان تاکید کرد.

عصر کاسپین/ در این نشست، دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه آگاهی بخشی به دختران و بانوان برای خودمراقبتی در مقابل سرطان پستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد؛ غربالگری و خودمراقبتی در مقابل سرطان پستان باید به عنوان یک باور مهم، در بین زنان نهادینه شود.

وی افزود: وقوع سه مورد سرطان پستان به طور روزانه در استان، نگران کننده است در حالیکه نخستین راه برای پیشگیری از سرطان پستان در کنار سبک زندگی سالم، خودمراقبتی و غربالگری ماهانه توسط خود زنان است.

معاون بهداشتی دانشگاه، تاکید کرد: یک ماه پیش رو، فرصت مناسبی برای آگاهی بخشی درخصوص سرطان پستان و راه‌های پیشگیری از آن است که باید در تمامی مراکز بهداشتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه، دکتر غلامرضا صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه نیز تنها راه پیشگیری از وقوع سرطان پستان را تشخیص زودهنگام آن عنوان کرد و گفت؛ اگر بانوان و دختران با خودمراقبتی و غربالگری نسبت به این بیماری آگاهی داشته باشند با تشخیص زودهنگام می‌توان بر آن چیره شد و در صورت ابتلا با گذراندن راه‌های درمانی، مانند یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند.

در پایان، پیشنهاداتی در خصوص برنامه‌های پویش آگاهی بخشی «سرطان پستان»، ارائه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.