رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: مختومه‌شدن ۸۰ درصد پرونده‌های حقوقی نظام سلامت در گیلان

0 1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات دانشگاه در جهت کاهش میزان پرونده‌های حقوقی، گفت: حدود ۸۰ درصد پرونده‌های حقوقی انباشت و رسوب شده دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی چند سال اخیر مختومه شده است.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در سومین همایش علمی کاربردی دانشگاه‌های قطب یک کشور در رشت با اشاره به اهمیت اشراف بر مبانی حقوقی در سازمان، اظهار کرد: همانگونه که نمی‌توان بدون پزشک ادامه حیات داد، ادامه زندگی عادی بدون رعایت و حل و فصل موازین حقوقی ممکن نیست.

وی با بیان‌ اینکه حقوق و اشراف بر مبانی آن از الزامات توسعه سازمانی است، افزود: بسیاری از چالش‌های نظیر انفصال‌ها که اکنون شاهد آن هستیم به سبب عدم رعایت و عدم اشراف بر مبانی حقوقی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه سلامت حقوقی بخش عمده‌ای از سلامت اداری را شامل میشود، گفت: به جرئت می‌توان گفت بسیاری از آشفتگی‌های اداری منشأ حقوقی غیر حل شده دارد.

دکتر آشوبی مشورت پذیری مدیران از حقوق‌دانان را لازم و ضروری دانست و گفت: اگر به موقع از شور و مشورت کارشناسان حقوقی بهره‌گرفته نشود، گرفتاری‌ها و چالش‌های اداری نیز مضاعف و گاها جبران ناپذیر خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت و رو به جلوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت کاهش میزان پرونده‌های حقوقی، تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد پرونده‌های حقوقی انباشت و رسوب شده دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی چند سال اخیر حل و فصل و مختومه شده تا آیندگان برای توسعه و گسترش خدمات سلامت با موانع حقوقی مواجه نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های توسعه ای سلامت در استان گیلان نظیر رادیو تراپی، احداث بونکر و مواردی از این دست، در گذشته به دلیل ترس از گرفتار شدن با قانون، ابتر و رها شده باقی مانده بود، افزود: با شجاعت در اعمال مدیریت و بهره‌مندی از ظرفیت حقوقدانان صدیق، مجرب و متخصص اکنون این پروژه‌ها که برخی ها قدمتی ۱۰ ساله دارند، در دست اجرا و در آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.