فرماندار رشت در جلسه شورای اداری شهرستان، عنوان کرد: تدوین بانک اطلاعاتی جامع کشاورزی استان با اجرای دقیق سرشماری

0 3

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تهدیدات و تحریم‌ها در حوزه امنیت غذایی و لزوم تدوین بانک اطلاعات جامع کشاورزی استان، گفت: باید بانک اطلاعاتی جامع و کامل از کشاورزی استان تهیه و تدوین کنیم زیرا در تامین امنیت غذایی کشور اثرگذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری فرماندار شهرستان رشت امروز، ۳۰ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که با حضور دکتر وحید طیفوری معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان و مدیران دستگاه های اداری سطح شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه خدمت به مردم بعد از فرایض الهی جزو بهترین فضیلت‌ها و عبادت است، اظهار کرد: باید به درستی از فرصت خدمت به بهترین مردم دنیا بهره مند شویم.

عصر کاسپین/ فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت اجرای دقیق سرشماری کشاورزی که هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌گیرد، افزود: علاوه بر مولفه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی در هر کشوری، اقتصاد از مولفه‌های مهم قدرت است که کشاورزی از زیرشاخه‌های مهم اقتصاد است.

وی افزود: کشور ما با وجود شرایط آب و هوایی و اقلیمی مطلوب از لحاظ کشاورزی در جایگاه بالایی قرار دارد و استان گیلان جزو بهترین‌هاست زیرا بخش اعظمی از مایحتاج کشاورزی کشور از این استان تامین می‌شود و صادرات محصولات کشاورزی هم داریم.

عاشوری با اشاره به تهدیدات و تحریم‌ها در حوزه امنیت غذایی و لزوم تدوین بانک اطلاعات جامع کشاورزی استان، گفت: باید در حوزه کشاورزی براساس مولفه‌های سازمان فائو سرشماری جامعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی شامل عرصه‌، دامداری، زراعت و نباتات انجام گیرد، زیرا جهت تامین امنیت نیاز به یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل در حوزه کشاورزی داریم، وقتی آمار و اطلاعات درستی در حوزه کشاورزی داشته باشیم می‌توانیم برنامه ریزی دقیق‌تری هم انجام دهیم.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: پیشرفت علم باعث شده ما از لحاظ کشت با بهره‌مندی از ابزار و امکانات حوزه کشاورزی به توفیقات خوبی برسیم که باید این امر تقویت شود.

وی ادامه داد: فرآیند کشت، داشت و برداشت محصول شامل برنامه‌ریزی‌های بسیار و مختلفی است که سرشماری کشاورزی ضریب موفقیت برنامه ریزی را افزایش می‌دهد، لذا تدوین بانک اطلاعات کشاورزی کم اهمیت‌تر از برگزاری انتخابات نیست. هرچقدر آمار درست‌تر باشد میزان اختصاص کود و تامین ابزار و تجهیزات مورد نیاز کشاورزان و دامداران هم دقیق‌تر پیش‌بینی می‌شود.

عاشوری با اشاره به آغاز فعالیت رسمی ستاد سرشماری کشاورزی در شهرستان رشت، تصریح کرد: سرمایه انسانی مورد نیاز برای اجرای دقیق این سرشماری در حال آموزش هستند لذا همه باید کمک کنند تا این سرشماری در صحت و دقت انجام گیرد. از امروز، ۳۰ مهرماه هم رسما کار ستاد سرشماری کشاورزی در شهرستان با حضور ۱۰۵ نفر اعضای این ستاد آغاز شده که ۴۲ نفر مامور سرشماری و ۱۴ نفر کارشناس مسئول هستند که از ۱۲ آبان به صورت میدانی آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با اشاره به تحرکات منطقه گفت: اکنون جهان دچار تحول بنیادین شده و همانطور که مسلمانان به بازیابی هویت ملی خود می‌پردازند، در همین حال استکبار جهانی ابهت و هژمونی خود را از دست می‌دهد. امروز موج بیداری اسلامی در جهان برپا خواسته و ملت‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت رژیم جعلی صهیونیست خیابان‌ها تجمع می‌کنند، این رخدادها در جهان برای نابودی استکبار جهانی ادامه دار است.

وی ادامه داد: پیشرفت علم و مدرنیته ماهیت تقابل و تهدیدات را هم متفاوت کرده است، در دوران دفاع مقدس عملیات از یک نقطه آغاز و در نقطه دیگری تمام می‌شد و شامل تاکتیک، عملیات و استراتژی بود اما امروز ما توسط یک دکمه موشک پرتاب می‌کنیم یا در حوزه رسانه انتشار یک مطلب، باعث رخداد اثر وضعی در یک مجموعه می‌شود که به مراتب می‌تواند از موشک مخرب‌تر باشد.

عاشوری با بیان اینکه تهدیدات امروز، صرفا نظامی نیست، گفت: کشور ما با توجه به شرایطی که وجود دارد همواره تحت هجمه و تهدیدات بوده است، لذا در عین زندگی روزمره باید نسبت به تهدیدات هوشمندانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران اجرایی همواره باید با وجود تهدیدات متعدد در آمادگی کامل باشند، خاطرنشان کرد: در بحث نظامی و پدافند غیرعامل هم باید هوشیارانه عمل کنیم، حفظ تعادل روانی جامعه باید در مواقع بروز حوادث و تهدیدات در اولویت قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: مدیران اجرایی همواره باید در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند، باید پیش بینی‌های لازم برای هرگونه اقدامی انجام گیرد تا در شرایط لازم بتوانیم مدیریت صحنه درستی نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.