یکی از مشکلات خبرنگاران گیلانی؛ بیمه رازی پاسخگوی بیمه تکمیلی خبرنگاران نیست

به گزارش عصرکاسپین ، هرساله صندوق حمایت از هنرمندان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از هنرمندان کشور را مورد حمایت قرار داده و با عقد قرارداد با یکی از بیمه‌های خصوصی و یا دولتی کشور آنان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌دهد.
بنا به گزارش همراه شما عقد قرارداد صندوق حمایت از هنرمندان با یکی از بیمه‌های کشور خرداد ماه هر سال است و در این میان صندوق با تحت پوشش قرار دادن خبرنگاران در قالب هنرمندان از خبرنگاران نیز حمایت می‌کند که در سال جاری با عقد قرارداد جدید با بیمه رازی تعدادی از خبرنگاران گیلان همراه خبرنگاران کشور و هنرمندان نیز تحت پوشش قرار گرفتند.
۸۹ خبرنگار گیلانی که با افراد تحت پوشش و تکفل خود در گیلان به ۱۵۹ نفر می‌رسند از ابتدای تیر ماه امسال با پرداخت هزینه‌های انتخاب شده در جدول بیمه رازی اغلب بین ارقام ۳۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومانی برای هر نفر انتخاب و مشمول بیمه تکمیلی رازی شدند.
این در حالی است که در سنوات گذشته از زمان اولین قرارداد صندوق با بیمه‌های کشور که به سال ۹۳ برمی‌گردد در ابتدا با بیمه ایران، سپس بیمه آرمان و بعد از آن بیمه ایران پوشش بیمه تکمیلی هنرمندان که با عقد قرارداد صندوق هنرمندان کشور صورت گرفته بود هیچ‌گونه نارضایتی در میان نبود بلکه تنوع خدمات و سرعت در پرداخت آن‌چنان مورد رضایت بود که برای بسیاری از خبرنگاران هم جای سوال است که چرا با وجود بیمه‌هایی که خدمات آنان مطلوب و رضایت‌بخش بود در سال جاری صندوق حمایت با بیمه رازی وارد عقد قرارداد شد که پس از گذشت پنج ماه آن‌چنان عملکردش مورد انتقاد خدمت‌گیرندگان قرار دارد که متاسفانه حتی پاسخگوی سوالات برخی از خبرنگاران و خدمت‌گیرندگان نیز نیستند.
بنا به گزارش خبرنگار ما حسین داداشی، مدیرعامل جدید خانه مطبوعات گیلان در پاسخ به این سوال که خبرنگاران گیلانی در ابتدای تیرماه هزینه‌های بیمه تکمیلی را به حساب معرفی شده در سایت صندوق واریز و تا این لحظه با انباشتی از هزینه‌هایی که مستقیم از جیب خود پرداخت و بیمه رازی نسبت به پرداخت این هزینه‌ها هیچ اقدامی نمی‌کند گفت: ما از طریق صندوق حمایت پیگیر هستیم که چه دلیلی وجود دارد که بیمه رازی هزینه‌های بیمه تکمیلی را پرداخت نمی‌کند در حالی‌که در ابتدای تیرماه با عقد قرارداد جدید صندوق با بیمه رازی می‌باید در اسرع وقت هزینه‌ها را پس از دریافت صورتحساب درمان پرداخت می‌کرد و قطعا هرگونه تعلل و کوتاهی موجب پیگیری‌های ما از طریق مراجع مسوول خواهد بود.
الهام شاد، خزانه‌دار خانه مطبوعات هم با اشاره به اینکه صندوق به تعدادی از خبرنگاران که صورتحساب‌های درمانی داشته‌اند گفته است که می‌باید مدارک درمانی خود را در سامانه بارگذاری کرده تا از این طریق نسبت به پرداخت آن اقدام شود اما همین کار را نیز بیمه برای پرداخت هزینه‌ها نکرده است گفت: ظاهرا فاکتورهایی که مورد عقد قرارداد با بیمه رازی نباشد با ۲۰ درصد فرانشیز روبه‌رو است در حالی‌که در گذشته ما چنین مشکلی با بیمه‌های دیگر نداشتیم، از طرفی ما برخی از هزینه‌های درمان و خرید دارو در ابتدا از بیمه سوال کردیم که آیا اگر چنین دارویی خریداری شود هزینه آن پرداخت می‌شود در حالی‌که بیمه‌گر اول هزینه آن دارو را پرداخت کرده است اما پس از خرید دارو گفتند ما چنین هزینه‌هایی پرداخت نمی‌کنیم.
این خبرنگار گیلانی در ادامه تصریح کرد: در هر حال نارضایتی ما این است که اولا هیچ‌گونه پرداختی تا این لحظه به خبرنگاران نداشته‌اند و بیمه رازی آن‌چنان همکاران ما را سرگردان کرده است که تا این لحظه انباشتی از هزینه‌ها در کیف همکاران دپو شده و به‌خاطر مشکلات مالی حتی روند درمان برخی از همکاران نیز معطل مانده است.
به گفته وی بارگذاری کردن هزینه‌ها و فاکتور نباید متوجه بیمه‌گر باشد بلکه مسوولیت و ارایه این خدمات متوجه بیمه‌گذار است و بیمه رازی موظف است با توجه به هزینه‌ای که دریافت کرده و دارای تشکیلات اداری، کارمند و غیره است برای اصالت فاکتورها که بعضا با ارایه فیزیکی فاکتور نیز بیمه‌گر دچار مشکل می‌شود فاکتورها را به صورت فیزیکی دریافت تا برای تایید اصالت فاکتور مجددا افراد تحت پوشش بیمه دچار سرگردانی نشده و این سرگردانی از سویی باز به سود بیمه‌گذار است چون در پرداخت هزینه‌ها تعلل می‌کند و این پول در حساب آنان باقی می‌ماند در حالی‌که در گذشته پس از ارایه فاکتور حداکثر یک هفته‌ای همکاران ما هزینه‌های درمانی خود را از بیمه‌های ایران و آرمان دریافت می‌کرده و رضایت خیلی زیادی از عملکرد این دو بیمه داشته و اکنون جملگی از عملکرد بیمه رازی ناراضی هستیم.
حسن سامری، مدیرمسوول هفته‌نامه ناظر هم که پیگیر این مشکلات در گیلان است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خدا پدر و مادر بیمه ایران را بیامرزد عملکرد بیمه ایران خوب و رضایت‌بخش بود نباید صندوق از جایی که خدمات درست، سریع و رضایت‌بخش می‌گرفت دنبال بیمه رازی می‌رفت بیمه رازی از همکاران ما پول گرفته و وارد قرارداد شده و موظف است ضمن دریافت حضوری فاکتورها ظرف کمترین زمان ممکن هزینه‌های آنان را پرداخت کند در حالی‌که امروز این تعلل موجب شده که برخی از همکاران دنبال درمان خود نروند و به دلیل مشکلات مالی و خوش‌بینی از داشتن بیمه تکمیلی کام شیرین سلامت آنان به تلخی رسیده است و این اتفاق نامیمون حتی سلامت همکاران را به مخاطره انداخته است.
گفتنی است در این‌رابطه ما منتظر پاسخ به مطالب درج شده از سوی مدیر بیمه رازی شعبه رشت آقای محمودی هستیم تا پاسخ شفاف و صحیح ایشان بتواند دغدغه بسیاری از همکاران ما در این رابطه را مرتفع کند.
نویسنده : سعید سیمیاری

خبرهای تازه
نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.