غلامرضا مقدسی: مدیریت شهری رشت ،مدیریت شفافی ازنظردرآمد و هزینه نیست

به گزارش صبح کاسپین ، عضو اصلی هیات اجرایی خانه کارگر گیلان بااشاره به اینکه مدیریت شهری کلان شهررشت ،مدیریت شفافی ازنظردرآمد و هزینه نیست و هیچ گونه ارتباط مشورتی با مردم و اطلاع رسانی شفاف ندارد ،خاطر نشان کرد: با توجه به سرفصل های بودجه ،اگر قرارباشد حتی یک بلوک جدول درشهر جابجا شود ،دربودجه آمده ،درنتیجه شورای شهرباید به شهرداربگوید که درطول سال چه کند. لایحه بودجه را شهردار تقدیم شورا میکند اما شورا آن رابررسی می کند واشکالات رارفع می کند.
غلامرضا مقدسی یادآورشد : شهررشت مشکلات متعددی ازجمله امنیت شهری، نشاط اجتماعی ،رسیدگی به افراد کم درآمد،رسیدگی به معلولین ،ساماندهی متکدیان و معتادان ، ساماندهی دستفروشان ،ترافیک ،پسماند،زباله و فاضلاب دارد که بایستی با مشورت با مردم، تصمیم گیری شودکه اولویت رسیدگی کدام مشکل باشد.
عضو کمیسیون پسماند شهرداری رشت اظهارکرد: ازنظرکارشناسی اولویت حل مشکلات شهررشت باید دربحث زباله باشد تابتوانیم ازنفوذ بیشتر شیرابه زباله به آبهای سطحی وزیرزمینی جلوگیری کنیم .شیرابه زباله بسیار سمی وآلوده است که عامل اصلی بسیاری ازبیماری های خاص ازجمله سرطان می باشد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان دربخشی ازسخنانش بااشاره به پیاده راه رشت اذعان داشت: پیاده راه این نیست که یک خیابان راآسفالت و سنگفرش کنیم، بلکه پیاده راه باید حداقل ۱۲ساعت برای گردشگری که وارد آن می شود برنامه متنوع داشته باشد.،وی افزود: اگرما شهرخلاق غذاهستیم چرا درپیاده راه ما رستوران سنتی وجود ندارد .
مقدسی در ادامه سخنانش به هدررفت بودجه زیادی که دربخش پیاده راه صرف شده اشاره داشت و گفت: یکی از بهترین روش های تراکم دادن خاک ازنظرمهندسی بارترافیکی است،به این معنی که چندمدت ماشین ازروی آن خاک رد شود،درحالی که بخش پیاده راه تقریبا صدسال زیر بارترافیک بوده،اما متاسفانه درزمان اجرای طرح ،به عمق یک متر زمین را کندند و غلطک زدند که این موجب هدررفت بودجه زیادی دراین بخش شده است.
وی درپایان سخنانش ازانتخابات پیشرو یادکرد و افزود: باید با کسانی که مسئولیت داشتند وکاری برای شهرانجام ندادند برخورد جدی داشته باشیم تا مسئولان بدانند که باید به وظیفه خود درقبال مردم به درستی عمل کنند.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه