آتش سوزی های بی امان علفزارها درگیلان

به گزارش عصرکاسپین،از دقایقی پس از ۱۱ صبح امروز ۲۱ مرداد ۹۶ پنج دستگاه خودروی اطفایی بهمراه بالغ بر ۱۵ آتش نشان به محل آتش سوزی علفزارها و جنگل جاده لاکان پس از پادگان شهید مدنی اعزام شدند.

شهرام مومنی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ مورد آتش سوزی علفزارها و جنگل به آتش نشانی رشت اعلام شد، افزود: در مجموع این آتش سوزی ها توسط ۱۸۰ آتش‌نشان و ۶۰ خودروی اطفایی و با صرف زمانی بالغ بر ۵۴:۳۵ مهار شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ آتش نشان بهمراه ۵ خودروی اطفایی در حال خاموش کردن آتش در مکان جاده لاکان هستند، گفت: روز گذشته نیز اطفای این آتش سوزی توسط ۶ آتش نشان بهمراه ۳ خودروی اطفایی در زمانی بیش از ۷ ساعت بطول انجامید.

وی در ادامه به تلاش های مکرر و طاقت فرسای آتش‌نشانان با توجه به گرمای هوا که شدت گرما بر تن آتش نشانان بواسطه پوشیدن لباس ها و ادوات آتش نشانی افزوده می شود، گفت: از همین جا از تلاش های شبانه روزی این عزیزان قدردانی کرده و امید است شهروندان و مسافران نیز به نکات ایمنی و آتش نشانی توجه بیشتری داشته باشند.

همین گزارش حاکی است: تنها در ۲۰ روز مرداد۹۶ بالغ بر ۳۰۷ اطفای آتش سوزی علفزارها بر عهده آتش نشانان شهر باران بوده است.

گفتنی است: متاسفانه بعلت گستردگی و شدت اینگونه آتش سوزی ها آتش نشانان عملیات های نفس گیر چندین ساعته را سپری می کنند.

لطفا جهت اطلاع رسانی جهت آگاهی بیشتر شهروندان از تلاش های آتش نشانان و همچنین فرهنگ سازی جهت کاهش آتش سوزی های مکرر و بی امان علفزارها این پیام را منتشر کنید .

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه