بنگاه های کوچک و متوسط عامل جذب ، اشتغال و آموزش نیروی کار ماهر هستند

عصرکاسپین ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکتهای بزرگ توسط شرکتهای کوچک و متوسط صورت می گیرد.
احمد علی شهیدی در خصوص نقش بنگاه های کوچک اقتصادی در جوامع امروزی گفت : بنگاه‌های کوچک در بیشتر کشورهای جهان مهم‌ترین برنامه اجرایی برای دستیابی به توزیع عادلانه درآمد ، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی تلقی می‌شوند .

وی در ادامه بیان داشت : فراهم کردن بسترهای مناسب برای کار آفرینی و نوآوری در جذب و هدایت سرمایه‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک گفت : بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط در فراهم کردن بستر مناسب برای نوآوری و افزایش صادرات نقش مهمی دارند و عامل جذب ، اشتغال و آموزش نیروی کار ماهر هستند و این در حالی است که ، تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکتهای بزرگ توسط شرکتهای کوچک و متوسط صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، ویژگی‌هایی نظیر زود بازده بودن‌، نیاز کمتر به منابع مالی و پائین بودن سطح ریسک را از مزیت‌های صنایع کوچک دانسته و تقویت این صنایع را بهترین راهکار ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم معرفی کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان در قیاس صنایع کوچک با صنایع بزرگ گفت : آنچه در شهرک‌های صنعتی انجام می‌گیرد، حاصل فعالیت صنایع کوچک است. صنایع کوچک با هزینه‌های عمومی کمتر و محدودیت ماشین‌آلات در مقایسه با صنایع سنگین از انعطاف پذیری بیشتر و تکانهای اقتصادی کمتری برخوردار است و نکته قابل توجه این است که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط بیشتر از صنایع بزرگ است .

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه