کارخانه پوشش درانتظار تصمیم گیری شورای برنامه ریزی گیلان


عصرکاسپین گزارش می دهد:
قصه پرغصه پوشش
کارخانجات صنایع پوشش ایران در سال ۵۳ توسط حاج برخوردار تاسیس شد ،در دهه ۷۰ خورشیدی کارخانجات صنایع پوشش ایران دارای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو بود ضمن اینکه نمایندگی‌های فروش کارخانه در نقاط مختلف کشور فعال بودند.
درسال ۸۳ این شرکت در راستای اصل خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد اما به دلیل ناکارآمدی و غیر متخصص بودن سرمایه‌گذاران وهمچنین عدم رسیدگی مسئولان وقت ،این کارخانه به حالت نیمه تعطیل درآمد.
پس از آن با تلاش و مقاومت تعدادی از کارگران کارخانه که حاصل سال های تلاششان را در حال نابودی می دیدند، سبب شد که مسئولان به فکر افتاده و وخامت وضعیت را درک کنند وپس ازدرگیریهای فیزیکی متعدد کارگران و مالک ،سرانجام با دخالت مراجع ذیصلاح و باصدور حکم مراجع قضایی ، مالکیت کارخانجات پوش با مساحت ۸۵هکتار به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند که یک شرکت هلدینگ بورسی است واگذارشد.

طرح پیشنهادی درانتظارتایید شورای برنامه ریزی استان
درحال حاضرگروه شرکت آتیه دماوند که بزرگترین سهام دار آن بانک صنعت و معدن با ۶۵درصد از سهام می باشد به مدیرعاملی محمدرضا رستمی درحال تلاش برای تغییرو بهبود وضعیت کارخانجات پوشش می باشد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند طرحی رابرای کارخانه پوشش به شورای برنامه ریزی استان ارایه کرد که این طرح مطالعاتی زیرنظرکارشناسان خبره ارایه شده است.
محمدرضا رستمی درگفتگو با خبرنگاران طرح پیشنهادی را شامل شش طرح از جمله بندر خشک، ایجاد فضای نمایشگاهی دائمی، ایجاد انستیتو نساجی، ایجاد صنایع تبدیلی و شرکت های دانش بنیان و طرح های گردشگری برای اراضی پوشش عنوان کرد و افزود: طرح پیشنهادی به شورای برنامه ریزی استان ارائه شده و درانتظارتایید می باشد.
وی افزود: با تایید شورای برنامه ریزی استان وهمکاری و همدلی مسیولان ،آمادگی اجرایی شدن طرح های مذکوررا داریم وبا اجرای این طرح شاهد رشد چشم گیری در گیلان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با اشاره به موقعیت مناسب کارخانه‌ی صنایع پوشش عنوان کرد: کارخانه پوشش به علت نزدیکی به فرودگاه ، راه‌آهن و منطقه‌ی آزاد انزلی ازظرفیت های خوبی برخورداراست.

بازدید خبرنگاران از آواره های کارخانه پوشش
درپایان مصاحبه ، دربازدید خبرنگاران از کارخانه پوشش ، رحیم صابر سرپرست کارخانجات پوشش گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه کرد.





دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه