آغاز فعالیت دفتر کنسولی موقت عراق در رشت

عصرکاسپین ، مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه صدور ویزای اربعین حسینی در استان آغاز شده است و این ویزا فقط با ثبت‌نام در سامانه سماح ارائه می‌شود گفت : ثبت‌نام زایران در این سامانه تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد.
حسن فعال افزود : همانند سال‌های گذشته صدور ویزای زائران اربعین حسینی در دفتر کنسولی موقت عراق در شهر رشت انجام می شود.
وی با تاکید براینکه زائران اربعین حسینی برای گرفتن ویزا فقط باید از طریق سامانه سماح اقدام کنند گفت : در برخی از استان‌ها افراد و دفاتر غیر‌مجاز برای دادن ویزا به زائران اربعین حسینی اقدام می کنند که به شهروندان توصیه می شود گول این افراد را نخورند.
مدیر حج و زیارت گیلان تاکید کرد : سامانه سماح برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و با هدف تسهیل و ایحاد نظم در سفر زائران حسینی راه‌اندازی شده است.
حسن فعال انتخاب دفتر خدمات زیارتی مورد نظر برای تحویل مدارک زائران در هنگام ثبت‌نام، انتخاب تاریخ رفت و برگشت و تعیین مرز خروجی را از مزایای نام نویسی دراین سامانه الکترونیکی بیان کرد.
وی با تاکید بر اینکه براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی دریافت ویزای اربعین حسینی و خروج از مرز تنها برای افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند امکان‌پذیر است افزود : همه زائرانی که در سامانه مذکور ثبت‌نام می‌کنند از پوشش بیمه‌ای کامل برخوردار می‌شوند.
مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه با ثبت‌نام زائران در سامانه سماح ، زائران بر ‌اساس سهمیه بندی تعیین شده بدون معطلی از مرز خارج می‌شوند گفت : پرداخت هزینه‌های سفر زائران بطور انتخابی در سامانه سماح انجام می‌شود و در صورت انصراف، افراد با مراجعه به بانک ملی وجه واریزی خود را دریافت می‌کنند.
حسن فعال با تاکید بر اینکه زائران گیلانی برای کسب اطلاعات بیشتر و آخرین اخبار به سامانه http://gilan.haj.ir مراجعه کنند بیان کرد : شماره‌ تلفن های ۳۳۶۶۴۴۲۸-۳۳۶۶۴۴۲۷ آماده پاسخگویی به زائران است.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه