محمدحسین قربانی در آئین تودیع و معارفه استاندار گیلان : سالاری استاندار صفرکیلومتر نیست

عصرکاسپین ، محمدحسین قربانی امروز در آئین تودیع و معارفه استاندار گیلان با اشاره به تقارن ماه محرم و دفاع مقدس اظهار کرد: هر چه داریم از خون شهدای گران‌قدر دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

وی بابیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بارأی بی‌نظیر رقم خورد، افزود: باوجود نجفی فضای خوبی در گیلان به وجود آمد و همه بر هدایت صحیح استاندار اسبق در امور اجرای چهارساله اذعان دارند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به هم‌دلی و هم‌زبانی مجمع نمایندگان، نماینده ولی‌فقیه و استاندار گفت: پشتیبانی آیت‌الله قربانی از نجفی بسیار مهم بود و به گفته وی پشتکار نجفی شب و روز نمی‌شناسد.

قربانی بابیان اینکه نمایندگان گیلان در رأی اعتماد به وزرا کار نیمه‌تمام مردم را تمام کرد، خاطرنشان کرد: همه‌ی مسئولان ارشد استان اعم از نماینده ولی‌فقیه در گیلان و مجمع نمایندگان اتفاق‌نظر داشتند تا نجفی در استان ابقا شود اما نظر دولت و وزارت کشور به‌گونه‌ای دیگر بود و نجفی سکان استان دیگری را برعهده‌گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انتظار مجمع نمایندگان گیلان این بود که استاندار بومی در استان استفاده شود، افزود: ما نوای همکاری دولت را با مجمع نمایندگان شنیدیم و نگاه وزارت کشور در اداره امور چهارساله آینده هدایت استان با استانداران غیربومی است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سالاری استاندار صفرکیلومتر نیست، گفت: سالاری ارتباط خوبی با وزرا و مجموعه دولت دارد و تجربه استانداری طی چهارساله در استان بوشهر را دارد.

قربانی با تاکید بر اینکه سالاری باید اهتمام ویژه در اداره استان گیلان داشته باشد، گفت: نماینده ولی‌فقیه در گیلان تاکید کرده‌اند که از مدیران استانی در اداره استان استفاده شود و استاندار نیز قول داده تا از مدیران بومی استفاده کنند.

وی بابیان اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته گیلان نتوانسته توسعه موردقبول را کسب کند، گفت: یقیناً با برنامه‌ها و مطالعاتی که سالاری در گیلان دارد باید با توان مضاعف برای پیشرفت گیلان تلاش کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمایندگان گیلان در راستای برنامه‌های ششم توسعه حمایت خود را از استاندار اعلام می‌کند، گفت: استان گیلان با داشتن سواحل، محیط کشاورزی، گردشگری و بسترهای مناسب در مسیر توسعه شباهت‌هایی با بوشهر دارد و امیدواریم توجه کافی به دغدغه‌های گیلان شود.

قربانی با اشاره به اینکه توجه به محیط‌زیست از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است، گفت: با تفکرات و تصمیماتی که رئیس جدید محیط‌زیست دارد یقیناً باید توجه به این بخش بیشتر شود./فارس

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه