چرا مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پاسخ به سوالات را مصلحت نمی داند؟

به گزارش عصرکاسپین /سعید سیمیاری در گیلان امروز نوشت:

حوزه‌ی راه و شهرسازی یکی از دستگاه‌های مهم و حساس در توسعه زیرساخت‌ها و نقش آن در توسعه پروژه‌های عمرانی اعم از راه‌ها، شهرسازی، بیمارستان‌ها، مراکز عمومی و … بسیار پراهمیت است. رییس جمهور روحانی هم اعتقاد دارد «عباس آخوندی از وزرای برند دولت تدبیر و امید است» که البته برخی از انتقادهای درست بر او از مسکن مهر از همان ابتدا چالش جدی وزارت‌خانه متبوعش بوده است.

پیشاپیش بگوییم که شایعه و جعلیات خبری زمانی گسترش می‌یابد و مقبول شنوندگان واقع می‌شود که جریان اطلاع‌رسانی سالم و شفاف نباشد بنابراین مدیران باید بر خود فرض بدانند که به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی قبل از اینکه شایعه‌سازی قوت بگیرد اقدام کنند و اذهان و افکار عمومی را از واقعیت مثبت یا منفی، ضعف یا قوت، اشتباه یا خطا و توان دستگاه خود مطلع نمایند چرا که وقتی شایعات که امروز به مدد فضاهای دیجیتالی و مجازی به سرعت و به‌طور وسیع گسترده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد ، اگر به‌خوبی و به درستی و به موقع پاسخ داده نشود در ذهن مردم به عنوان یک اصل و واقعه درست جاگیر شده و تکذیب و تشریح بعدی کارساز نخواهد بود.

در همین راستا بررسی‌های میدانی ما و ارزیابی اخبار و اطلاعاتی که در حاشیه اداره کل راه و شهرسازی گیلان مطرح شده موید این است که به‌هر حال زمینه‌های واقعی برای چنین اخباری بعید و غیرمحتمل نیست و در راستای روشنگری و کشف واقعیت و اینکه دانستن را حق مردم می‌دانیم و دیدگاه رسمی دولت تدبیر و امید که بارها از زبان رییس جمهور و معاون اول و سایر مسوولین مطرح شده این است که باید به مردم اطلاعات درست و به موقع داده شود، برای سوالات مطرح در مورد راه و شهرسازی چند مورد شایع را به‌صورت مکتوب به اداره کل مذکور اعلام و فرصت کافی داده شد که به سوالات آن‌طور که واقعیت است پاسخ دهند که متاسفانه نتیجه منفی داد و روابط عمومی این سازمان به‌صورت شفاهی اعلام کرد که «ما به این سوال‌ها پاسخ نمی دهیم!!»

این در حالی است که در همین استان، استاندار جدید آقای دکتر سالاری در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه تاکید داشت که: «مدیران باید در برابر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه‌ها پاسخگو باشند.»

وی در همین دیدار وجود دغدغه‌ی توسعه گیلان در بین اصحاب رسانه را یک دغدغه‌ی مشترک دانست و افزود: «اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی قوی بین مردم و دست‌اندرکاران نظام هستند باور بنده است.»

ما به عنوان یک رسانه این سوالات را از راه و شهرسازی استان داشتیم و به صورت کتبی مطرح و به آنان ارایه کردیم اما پاسخ ندادند حالا همین سوالات را در نشریه منعکس می‌کنیم شاید انگیزه شود برای این آقایان که به مسوولیت خود در جهت توضیح، تشریح، تکذیب یا تایید این مطالب همت کنند، چرا که معتقدیم مسوولین موظفند حتی به بی‌مبناترین و غیرواقعی‌ترین شایعه اگر در بین مردم شیوع یابد پاسخ دهند تا شائبه‌ها را از بین ببرد. عدم پاسخ‌گویی یعنی بی‌اعتنایی به افکار و نظرات مردم و به نوعی سکوت ناشی از نوعی تایید این اخبار می‌تواند تلقی شود.

سوالات این بود:

۱ – راه و شهرسازی در سال‌های اخیر برای اصلاح و بهسازی ورودی‌های شهرهای گیلان به‌خصوص شهر رشت به عنوان مرکز استان چه کرده است؟

۲ – از وضعیت مسکن مهر که همچنان آماج انتقادات از نظر نواقص کار پیمانکاران است و شائبه سوءاستفاده و تخلف در آن زیاد شنیده می‌شود چگونه ارزیابی دارند و حاصل نظارت آنها چگونه بوده است.

۳ – شایعه مربوط به تخلف در خرید ماشین‌آلات و محکومیت مدیریت راه و شهرسازی استان چیست؟ آیا اصولا چنین امری سابقه دارد یا مبنای مشخصی ندارد.

و سوالاتی از این قبیل – حالا چرا راه و شهرسازی به این سوالات مشخص و امثالهم پاسخ نمی‌دهد بر ما معلوم نیست.

شاید مصلحت‌هایی فراتر از مصلحت مردم در عدم پاسخگویی می‌بینند که ما از آن بی‌خبریم. امید است مدیران ما در هر سطح عادت کنند به مسایل مطرح از سوی مردم پاسخ دهند و اذهان را در جهت ارزیابی سالم و شفاف روشن کنند/گیل خبر

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه