به گزارش عصرکاسپین ، با توجه به سیاست های دولت الکترونیک و تاکید معاونت محترم دریایی سازمان ، ایجاد دسترسی برای شرکت های کشتیرانی در سیستم جامع دریایی جهت ارسال درخواست ها و اسناد مربوط به کشتیها یه صورت الکترونیکی ،از مهرماه در دستورکار قرار گرفت که در این راستا در تایخ ۳۰/۷/۹۶ جلسه ای با حضور تمامی شرکتهای کشتیرانی بندرانزلی برگزار و نسبت به معرفی زیر سیستم ورود و خروج شناور و ضرورت ثبت اطلاعات در این زیر سیستم پرداخته شد.
در ادامه کار ، نام کاربری برای تمامی شرکتها از سازمان دریافت و جلسات متعددی با تک تک نمایندگی ها برگزار و به آموزش نحوه ثبت اطلاعات در سیستم جامع دریایی اقدام شد.
هم اکنون اکثر شرکتهای کشتیرانی فعال در بندرانزلی درخواستها و اسناد مرتبط با کشتیهای ورودی را از طریق این سامانه به بندر ارسال مینمایند.
گفتنی است پس از آشنایی کامل شرکت های فوق به نحوه کار با سامانه جامع دریایی و آمادگی کامل جهت اجرای امور از طریق سامانه فوق ، از ابتدای دی ماه ارسال الکترونیکی درخواستها و اسناد کشتیها اجباری گردیده و به درخواستهای فیزیکی ترتیب اثر داده نخواهد شد.