تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان بن به نمایشگاه کتاب گیلان

به گزارش عصرکاسپین ، حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در مورد برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه استانی گیلان گفت: در این دوره ۳۵۰ ناشر در ۲۰۰ غرفه کتاب‌های خود را در مساحتی بالغ بر چهار هزار متر مربع از ۱۶ تا ۲۱ آذر‌‌ماه عرضه می‌کنند.

ابراهیمیان با اشاره به پیش‌بینی ۱۵ برنامه جانبی برای این دوره از نمایشگاه ادامه داد: همزمان با آئین افتتاح، برنامه «تجلیل از خادمان نشر» برگزار می‌شود و در این برنامه پنج ناشر منتخب، مسئولان دو نشریه تخصصی در زمینه کتاب، یک کتابفروش تجلیل می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، برنامه‌های جانبی نمایشگاه با مشارکت نهاد‌های فرهنگی از‌جمله خانه گیلکی ترتیب داده شده است. نقد کتاب و شب شعر از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.

ابراهیمیان «بررسی رویکرد مدرن در روش مطالعه دانشگاهی»، دو نشست با موضوع راهکار‌های افزایش ساعات مطالعه جوانان، و تجلیل از معلمان مولف با مشارکت آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره از نمایشگاه است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان درباره برنامه حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از کتابفروشان گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه استان گیلان در حالی از مهر‌ماه به نیمه آذر‌ماه منتقل شده که قرار است سال آینده اواخر آبان‌ماه برگزار شود؛ علاوه براین همزمان با برگزاری این دوره از نمایشگاه از ۱۵ کتابفروشی رشت حمایت می‌شود به‌طوری که دارندگان بن‌های تخفیف می‌توانند از این کتابفروشی‌ها نیز خرید کنند.

ابراهیمیان، درباره تسهیلات خرید کتاب از نمایشگاه کتاب رشت ادامه داد: مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه