در راستای تبادل امن اطلاعات: وب سایت شرکت برق گیلان به گواهینامه امنیتی SSL مجهز شد

عصرکاسپین ، در راستای ارتقای امنیت فضای سایبری و تبادل امن اطلاعات، وب سایت شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به گواهینامه امنیتی SSL مجهز شد.
با توجه به اهمیت روز افزون امنیت در فضای سایبری و تهدیداتی که متوجه شرکت های دولتی می باشد، بکارگیری تمهیداتی که بتواند امنیت را در سطوح مختلف ارتقاء بخشد امری حیاتی و ضروری به نظر می رسد. با توجه به این مهم، با همت و تلاش کارکنان دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات درجهت رفع موانع و مشکلات موجود و طی مراحل متعدد پیچیده، وب سایت شرکت برق منطقه ای گیلان مجهز به گواهینامه امنیتی SSL شد.
 با تجهیز وب سایت شرکت برق گیلان  به گواهینامه امنیتی SSL ، از این پس وب سایت شرکت برق منطقه ای گیلان و تمامی زیرسایتهای آن از جمله پست الکترونیکی، به طور خودکار با پروتکل https  قابل دسترسی می باشد.
گفتنی است که پروتکل SSL، یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تأمین ارتباطی امن بین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بین وب سرور و مرورگر اینترنت (کاربر) انتقال می یابد، محافظت می کند تا این داده ها به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند. شایان ذکر است که در بین ۱۸ وب سایت شرکت های توانیر و زیر مجموعه آن، شرکت برق منطقه ای گیلان چهارمین شرکتی است که موفق به راه اندازی این پروتکل شده است.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه