مدیرشعب استان گیلان بانک قرض الحسنه مهرایران از رشد ۴۸درصدی منابع دراستان خبرداد

عصرکاسپین ،اختصاصی ؛ به مناسبت دهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهرایران مراسمی با حضور تعدادی از مشتریان و مدیران شعب این بانک برگزار شد.
محمد بلادی چولابی مدریت شعب استان گیلان بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به سوابق این بانک ، گفت : پس از انقلاب با توجه به نیاز جامعه اسلامی به بانکداری بدون ربا و درجریان متحول شدن نظام بانک داری ، در سال ۶۲ قانون بانکداری بدون ربا تصویب شد و بانک ها به دلیل اینکه به دو دسته تجاری و تخصصی تقسیم می شدند ، به طور ویژه به امر قرض الحسنه مباردت نمیکردند.
وی افزود: در این شرایط جامعه نیاز داشت که بانکی به صورت تخصصی و ویژه در حوزه قرض الحسنه خدمات رسانی کند پس در ۲۲آذر سال۸۶ بانکی به نام قرض الحسنه مهرایران با سرمایه اولیه ۱۵هزارمیلیارد تومن و با مشارکت ۱۰بانک دولتی تشکیل شد.
محمدبلادی چولابی شروع کار این بانک را با ۱۷۰۰باجه و ۳۰۰شعبه عنوان کرد و افزود: درحال حاضر این بانک مقتدر با بیش از ۵۳۰ شعبه و ۳هزار پرسنل جوان وکارآزموده در حال فعالیت می باشد.
مدیرشعب استان گیلان بانک قرض الحسنه مهرایران ، الگوی فعالیت این بانک را بانکداری اسلامی دانست و گفت : در گیلان ۱۸شعبه داریم که با ارائه تسهیلات قرض الحسنه دربخش های اشتغال ، معیشت ، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و مردم نهاد و بخش های مختلفی از نیازمندان جامعه به خدمات رسانی می پردازد.
بلادی چولابی عنوان کرد : از ابتدای فعالیت بانک قرض الحسنه مهرایران تاکنون در گیلان به ۶۷هزار نفر تسهیلات به ارزش ۴۲۷۰میلیارد تومن با نرخ ۴درصد اعطا شده است.
وی افزود: منابع بانک درسال جاری ۵۰درصد رشد داشته که این رشد در گیلان ۴۸درصد بوده است.
مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ، حمایت این بانک را از برنامه های مردم نهاد ،کم سابقه عنوان کرد و این برنامه هارا چنین برشمرد: توصیه آموزش با اولویت دانش آموزان مناطق محروم ، بهداشت و سلامت از طریق کمک به بیماران کم بضاعت ، حفاظت محیط زیست ، رسیدگی به آسیب های اجتماعی و حمایت از جوانان و تشکیل خانواده.
چولابی شعار این بانک را “مهربان باشیم ” بیان کرد و گفت : استراتژی این بانک این است که با اعطا تسهیلات بیشتر در بخش اشتغالزایی و کارآفرینی در جهت رفع مشکلات بیکاری بکوشد.
درپایان مراسم از تعدادی از مشتریان بانک با اهدا هدایا و لوح یادبود ، تجلیل شد.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه