بندرانزلی اولین بندر کشور در اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت آموزش ISO ۱۰۰۱۵

به گزارش عصرکاسپین ، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به عنوان اولین اداره کل در سطح سازمان و بنادر کشور موفق به اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت آموزشی ISO ۱۰۰۱۵:۱۹۹۹ از موسسه ISC استرالیا شد.

این افتخار با تحقق فرآیند طراحی، استقرار، اجرای الزامات و ممیزی ثبت و صدور گواهینامه استاندارد موصوف و با تکیه بر معیارهای “نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی” ایجاد و با تدوین مستندات لازم بدون بهره گیری از خدمات مشاور و فقط با اتکا به نیروهای متعهد و متخصص اداره آموزش در مدت زمان یکسال و صرف کمترین هزینه کسب شد.
استاندارد ISO ۱۰۰۱۵ از سری استانداردهایی است که برای اندازه گیری میزان کاربرد و تاثیر فرآیند آموزش در سازمان ها و شرکت ها به کار گرفته می شود.

امروزه نقش آموزش در سازمان ها به روشنی مشخص شده و سازمان ها برای دستیابی به کیفیت حداکثری در خدمات خویش اقدام به شناسایی نیازهای آموزشی بخش های مختلف سازمان و همچنین پرسنل می نمایند. کارکنان آموزش دیده به مراتب بهره وری بالاتری در اجرای وظایف خود و در نتیجه رضایت مندی مشتریان خواهند داشت و اینجاست که نقش استاندارد ISO ۱۰۰۱۵ به شدت پر رنگ می شود.

استقرار فرآیند آموزش بر اساس ISO ۱۰۰۱۵ می تواند موثرترین راه برای اندازه گیری میزان اثر بخشی فرآیند آموزش در سازمان ها باشد. اجرای اثربخش سیستم مدیریت آموزش در سازمان ها نیازمند تعهد مدیریت ، تعهد آموزش گیرندگان و در نهایت تعهد آموزش دهندگان می باشد که با استفاده از راهنمای موجود در استاندارد ISO ۱۰۰۱۵ سازمان ها علاوه بر رفع نیازمندی، در مسیر تحقق یک سازمان یاد گیرنده حرکت می نمایند.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه