مراسم تحلیف بهراد ذاکری، عضو جدید شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد

عصرکاسپین، درچهل و پنجمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر رشت با حضور معاون فرماندار ، مراسم تحلیف بهراد ذاکری عضو جدید شورا برگزار شد.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان رشت در صحن شورا، از زحمات شکریه در کسوت شورای شهر تقدیر نمود و تاکید کرد: ایشان منشا خیر بودند و امیدواریم این اثر تداوم داشته باشد.
انصاری برای بهراد ذاکری ابراز توفیق نمود و تصریح کرد: جایگاه شورا به لحاظ قانونی و عقلی مشخص است و تصمیم های جمعی مسلما پخته تر است.
وی با اشاره به اصول قانون اساسی و نظارت شوراها بر عملکرد شهرداریها تصریح کرد: در کلام خدا و روایات به اصل شورا توجه ویژه ای شده است. وظایف شورا متنوع است. امروزه نقش شوراها، به مثابه کنشگران مرزی هستند بدان معنا که با وجود آنکه جزو ارکان حکومت هستند اما برآمده از مردم هستند و مرجعیت مردم را بر عهده دارند.

انصاری افزود: مدیریت مطالبات مردم یکی از کارهای ضروری شوراست و اگر نتوانیم درخواست های شهروندان را اولیت بندی و برآورده نماییم، سرمایه اجتماعی مردم را از دست می دهیم و در شرایط کنونی کشور با تنوع مشکلات، نقش شوراها تعدیل و اولویت بندی مطالبات و برآوردن آن است.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری همچنین گفت: با این رویکرد، بر فرهنگ شهروندی نیز می توان برنامه ریزی کرد. اگرچه همه مطالبات کردم در این شرایط برآوردنی نباشد ولی باید اولویت بندی گردد تا اعتماد شهروندان را از دست ندهیم. شهر رشت مشکلاتی دارد که باید برای آن برنامه داشت.
انصاری ادامه داد: آموزش و آگاهی شهروندان به حقوق و تکالیف شهروندی نقش موثری در توسعه شهر خواهد داشت. و در چنین شرایطی مدیریت شهری آسانتر خواهد بود.
وی تاکید کرد: مدیریت مطالبات مردم باید در دستور کار شورای شهر رشت قرار گیرد.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه