درنشست خبری مجمع نمایندگان گیلان مطرح شد:ممکن است در برخی مواقع تک‌صدایی از ما شنیده شود اما در اشتراکات ملی و جغرافیایی همه نمایندگان یک‌صدا هستیم

عصرکاسپین، نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان با حضور جمعی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه در رشت برگزار شد.
ذبیح‌الله نیکفر دراین جلسه اظهار داشت:‌ برخی افرادی که از برند چای ارگانیک سوءاستفاده کرده و میلیاردها تومان از آن سود برده‌اند باید به‌زودی منتظر عواقب قانونی اعمال خود باشند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه خاستگاه اصلی چای در کشور شهرستان لاهیجان است بیان داشت:‌ اعتلای هرچه بیشتر این صنعت، توسعه فعالیت تولید چای ‌ارگانیک و حمایت از کشاورزان همواره از موضوعات بسیار مهم نمایندگان استان گیلان در مجلس است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه چای ارگانیک باید به عنوان یک برند در کشور مطرح شود تصریح کرد:‌ اخیراً افرادی تحت لوای برندسازی چای ارگانیک میلیاردها تومان به نفع شخصی خود سوءاستفاده کرده‌اند اما باید منتظر عواقب سخت تخلفات انجام شده باشند.

ممکن است در برخی مواقع تک‌صدایی از ما شنیده شود اما در اشتراکات ملی و جغرافیایی همه نمایندگان یک‌صدا هستیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به انعکاس دردمندانه و حقیقت انگارانه اخبار اظهار کرد: هر وقت که بتوانیم در خدمت خبرنگاران خواهیم بود و هیچ دیواری بین مناطق جغرافیایی ما وجود ندارد.
اسدالله عباسی با اشاره به اتحاد و وجود مشترکات در بین نمایندگان گیلان افزود: ممکن است در برخی مواقع تک‌صدایی از ما شنیده شود اما در اشتراکات ملی و جغرافیایی همه نمایندگان یک‌صدا هستیم.
وی با اشاره به سایت نفتی خزر تصریح کرد: تجربه استخراج نفت در عمق‌های مشخص در کشور وجود دارد اما برای احداث سایت پشتیبانی خزر با توجه به شرایط اقتصادی دولت و برجام احداث این سایت منتفی شد و پتروشیمی در آن منطقه در دستور مار قرار گرفت.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم قلم‌زنی اصحاب رسانه بر اساس واقعیت‌ها تأکید کرد و گفت: همه دنبال حل مشکلات مردم هستیم اما خبرنگاران باید در حل مشکلات بزرگ یاری گر نمایندگان باشند.

استقلالی هستم اما هیچ‌گاه نسبت به حقوق سپیدرود بی‌توجه نیستم
محمدصادق حسنی با بیان اینکه همواره در کنار باشگاه سپیدرود بوده و بدون منت و فضاسازی رسانه‌ای برای کمک به آن تلاش کرده است تصریح کرد:‌ بنده از روز نخست در کنار این باشگاه و هواداران پرشور آن بودم و برای کمک به حل مشکلات این تیم مردمی از هیچ کوششی دریغ نکرده‌ام.
محمدصادق حسنی با اشاره به مواضع اخیر خود در خصوص باشگاه استقلال و رد برخی ادعاها مبنی بر بی‌توجهی به سپیدرود افزود: خودم استقلالی هستم اما هیچ‌گاه نسبت به حقوق موکلان و همشهریان خود ازجمله سپیدرود بی‌توجه نیستم.
وی با بیان اینکه تن زاده تیم سپیدرود را سیاسی کرده بود گفت: شفاف میگویم مهد سپیدرود با سپیدرود سیاسی شده بود و رسانه‌ها نباید یک‌طرفه سپیدرود را به دنبال اغراض خود بکشند.
عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره طرح سؤال خود از وزیر ورزش در خصوص بی‌توجهی نسبت به اجحاف در حق تیم سپیدرود خاطرنشان کرد: آقای سلطانی فر باید نسبت به اینکه به تیم استقلال بیش‌ازاندازه توجه می‌کند و نسبت به سپیدرود بی‌توجه است سؤال طرح کرده‌ام و در اولین نشست علنی مطرح می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس تعامل نمایندگان استان گیلان را ضروری خواند و خاطرنشان کرد:‌ به عقیده بنده همه ما باید اصول درست تعامل با یکدیگر را با وجود سلایق مختلف جناحی یاد بگیریم در غیر اینصورت هیچ پیشرفتی در استان گیلان رخ نخواهد داد.

بسیاری از مشکلاتی که در شهرستان‌ها وجود دارد تنها با تعامل مجمع نمایندگان گیلان قابل حل است
منوچهر جمالی به فعالیت‌هایی که در یک ساله اخیر برای حمایت از برخی بیماران صعب‌العلاج انجام شد اشاره کرد و گفت:‌ در سال‌های اخیر قانون مشخصی برای حمایت از بیماران سرطانی،‌ اوتیسم،‌ تالاسمی و نظایر این وجود نداشت اما در حال حاضر مسیرهای قانونی جهت حمایت آن‌ها فراهم شده است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هموار کردن مسیر توسعه برای کشور،‌ استان و شهرستان را هدف نهایی نمایندگان گیلان خواند و ابراز داشت:‌ بسیاری از مشکلاتی که در شهرستان‌ها وجود دارد تنها با تعامل مجمع نمایندگان گیلان قابل حل است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در این مراسم، کشاورزی،‌ صنعت و گردشگری را سه محور اصلی توسعه گیلان اعلام کرد و افزود:‌ مجموعه برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های کلان در استان گیلان باید به سمتی پیش برود که توسعه گیلان در محورهای یاد ‌شده به‌خوبی محقق شود
مهرداد لاهوتی به تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و درباره آن اظهار داشت:‌ طبق برنامه و افق ۱۴۰۴ کشورمان باید در حوزه گردشگری به حدود ۳۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری برسد بنابراین باید زمینه‌ها و ساختارهای آن در هر کدام از استان‌ها مهیا شود
نماینده می‌تواند در هر اموری در هر منطقه‌ای دخالت کند و از حقوق ملت دفاع کند.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبری با تأکید بر لزوم کار مضاعف برای مردم اظهار کرد: سعی کرده‌ام برای مردم کارکنم و تاکنون ۱۰ برابر خودم تلاش کرده‌ام.
سید کاظم دل‌خوش اباتری بر لزوم آگاه بودن اصحاب رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: نباید موارد و مواضعی که رسانه‌های ضدانقلاب دنبال می‌کنند توسط رسانه‌های داخلی و محلی دنبال شود.
وی با بیان اینکه کار اول من قانون‌گذاری است و همیشه طرفدار و مدافع مردم بوده‌ام گفت: طبق قانون اساسی نماینده می‌تواند در هر اموری در هر منطقه‌ای دخالت کند و از حقوق ملت دفاع کند.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه