فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه : اگر موضوعات مهم یک منطقه زنده نگه داشته نشود، محکوم به فراموشی است

عصرکاسپین ,نشست مسئولان شهرستان با شهروندان بخش بندرکیاشهر به ریاست استاندار آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش کیاشهر برگزار شد .
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این نشست اظهار داشت : حضور در این جمع از وظایف مسئولیتی ماست در حالی که حضور شهروندان نشانه ی تعهد و مسئولیت شناسی آنان به جامعه است.
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات مهم یک منطقه گفت : اگر به مسائل استراتژیک یک منطقه،شهرستان و حتی در ابعاد بزرگ یک کشور به درستی نپردازیم و بعبارتی اگر آن موضوع زنده نگه داشته نشود به فراموشی سپرده می شود.
فرماندار در ادامه  موضوعاتی نظیر شیلات و پیله ی ابریشم را جزء این مسایل برشمرد و افزود: اگر در سالهای قبل مسئولان برنامه درستی در جهت حفظ این صنعت در شهرستان طراحی می کردند، امروزه امتیاز این صنایع به مناطق دیگر واگذار نمیشد. به همین خاطر ضرورت دارد با نگاه نافذ ،مسئولانه و حساس به محبط زیست به موضوعات نگاه کنیم تا بتوانبم از مواهب الهی موجود در این منطقه در جهت رونق کسب و کار و معیشت مردم بهره لازم را داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه در بخش دیگر از سخنان خود اشاره ای به موضوع زباله داشت و تاکید کرد : باور غلطی در میان آحاد جامعه رواج یافته که زباله موجود که غیر قابل بازیافت است را انرژی قلمداد می کنند در حالی که اینگونه زباله ، پسماندی خطرآفرین برای سلامت انسانها و محیط زیست است و باید از بین برود.
حیدری افزود : امروزه اگر به زباله و انهدام آن به صورت جدی پرداخته نشود در سالهای نه چندان دور مشکلات جبران ناپذیری گریبانگیر مردم خواهد شد. راهکار اصلی حل مشکل زباله آموزش و فرهنگ سازی است و بایستی همگان اعم از مسئولین و مردم نهضتی در خود ایجاد کنند که تولید زباله را به حداقل برسانند.
فرماندار در بخش پایانی سخنان خود گفت : فرماندار بعنوان نماینده حاکمیت در شهرستان موظف است با تمام اقشار مردم ارتباط داشته و سلایق خود را مبنای برخورد با مردم قرار ندهد . من در دوره ای که در این جایگاه مشغول به خدمت به مردم این شهرستان هستم تمام تلاش خود را انجام داده تا همه اقشار فرمانداری را بعنوان مامن خود بدانند .

 

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه