مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور از پذیرش اولین دوره مجموعه حوزوی امام هادی (ع) در مدرسه مستوفی رشت خبر داد

عصرکاسپین ، مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور و مدیر امور مدارس حوزه علمیه قم گفت : حوزه های علمیه بستر ساز تربیت روحانیون هستند حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واحدی گیلانی مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور و مدیر امور مدارس حوزه علمیه قم و مدیر مجموعه حوزوی امام هادی علیه السلام قم در خصوص اولین دوره پذیرش مجموعه حوزوی امام هادی (ع) در مدرسه مستوفی رشت اظهار داشت : در روایات اهل بیت برای روحانیت وظیفه ای تعین کرده اند و آن مرزبانی فرهنگی از فرهنگ اهل بیت می باشد .روحانیون مرزبانان فرهنگی شیعه هستند ، روحانیون بستر ساز دینداری و ارتقای دینداری و حافظان قلوب مردم در مقابل هجمه ها هستند .

وی با اشاره به روایتی از امام هادی (ع)  افزود : اگر عالمان شیعه در زمان غیبت امام زمان (عج ) نبودند دین اسلام و سیره اهل بیت ، مومن و مسلمانی باقی نمی ماند  و با این تعبیر روحانیون کارشان حفظ دین است .

واحدی ادامه داد : علماء کسانی هستند که سرشته دل مومنان را به دست دارند ، این مقام ، جایگاه ویژه ای برای علما و روحانیون است . همه ی ما مدیون به اهل بیت علیهم السلام هستیم و باید تلاش کنیم که تعداد چنین عالمانی افزایش یابد .

وی خاطر نشان کرد : هر چه علم عالمان زیاد شود دانش و علم مردم هم افزایش می یابد و همچنین باید مردم ببینند که خود روحانیت باور به علم و دینداری دارد و مردم هم به باور و دینداری برسند .

واحدی با اشاره به نقش حوزه های علمیه گفت :  حوزه های علمیه بستر ساز تربیت روحانیون هستند.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی گیلانی در خصوص ایجاد مدرسه علمیه مستوفی رشت گفت : هدف از ایجاد و احیاء این مدرسه ایجاد یک حوزه ی علمیه الگو در گیلان است و رسالت جدید دوستان ما این است که بستری آماده شود که یک حوزه ی علمیه الگو راه اندازی گردد و اگر این بستر سازی به درستی ریل گذاری شود موجب ارتقای تقوا در گیلان خواهد شد و کار کوتاه مدتی نخواهد بود .

وی اظهار داشت : دانش آموختگان گیلانی حوزه علمیه حقانی قم در این خصوص فعال شده اند .مدرسه حقانی تایید مراجع بزرگ و مقام معظم رهبری را دارد و تاکید مقام معظم رهبری هم بر این است که طرحهای این مدرسه به گونه ای باشد که در سایر مدارس حوزه های علمیه عملی شده و توسعه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی اضافه کرد : استان گیلان ظرفیت فرهنگی بسیار بالایی دارد و در گذشته عالمانی داشته ایم که در سیر تحول شیعه اثر گذار بوده اند و مردم گیلان شیفته ی اهل بیت علیهم السلام هستند.

وی افزود : شاخصه ی این مدرسه علمیه بهره گیری از اساتیدی عالم و از حیث معنوی سرشار از معنویت و از لحاظ تدریسی  نیز دارای مهارت های خاص است  وبرنامه های منظمی برای نوجوانان و جوانان به جهت ارتقای سطح توانمندی های آنان ارایه خواهد شد، تلاش شده غیر از بحث معنوی و تربیتی

مهارت های مختلف صنفی روحانیت نیز برای طلاب در نظر گرفته شود و

تربیت طلاب مطابق با تربیت عصر حاضر به جهت آشنایی با شرایط اجتماعی و محیط و با اهتمام ویژه به قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) باشد .

گفتنی است نخستین دوره  مجموعه حوزوی امام هادی (ع) در مدرسه مستوفی رشت واقع در خیابان مطهری ، بادی الله کوچه مستوفی از تاریخ ۳۰ تیرماه لغایت ۱۴ مرداد ماه آماده پذیرش علاقمندان به تحصیل در حوزه در مقطع سیکل و دیپلم می باشد .

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه