دلخوش مطرح کرد: صنعت گردشگری درآمدی مداوم و همیشگی/ گردشگر خارجی در ایران بهتر گردشگری می‌کند

عصرکاسپین،عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس گفت: درآمد‌های صنعت گردشگری بالاتر از درآمد‌های صنعت نفت است ضمن اینکه یک درآمد مداوم و همیشگی است.
سید کاظم دلخوش با اشاره به تدوین بسته حمایتی صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری در اقتصاد کشورهای مختلف امروزه حرف اول را می‌زند، یعنی صنعت گردشگری می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود. درآمد‌های صنعت گردشگری بالاتر از درآمد‌های صنعت نفت است ضمن اینکه یک درآمد مداوم و همیشگی است.

صنعت گردشگری می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نفت زمانی در دنیا تمام می‌شود اما گردشگری‌ها در دنیا تمام نمی‌شود. افزود: در بخش‌های مختلف کشورمون به صنعت گردشگری ظلم کردیم؛ در شرایط فعلی صنعت گردشگری می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند. زمانی که کشور ۸۰ میلیونی، ۴۰میلیون مسافر خارجی در داخل کشور داشته باشد، این گردشگر با خودشان ارز می‌آورند، خرج می‌کنند، دور می‌زنند، آثار باستانی و تاریخی کشور را می‌بینند و در کشور هزینه می‌کنند اما اگر دو میلیون گردشگر در کشور داشته باشیم نمی‌توانیم درآمد چهل میلیون گردشگر را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گردشگر واقعی در کشور ایران ۱میلیون تا ۱و ۵۰۰مسافر بیشتر نیست که باید گسترش پیدا کند. باید زمینه‌های لازم برای گردشگران خارجی فراهم شود چراکه گردشگر و گردشگری در چند بخش است، یک بخشی از آن محققین و پژوهشگران هستند، یک بخشی از گردشگران بازنشسته‌هایی هستند که اوغات فراغت خودشان را در کشورهای مختلف سپری می‌کنند و یک بخش نیز کسانی هستند که از طریق اینترنت و امثال آن به دنبال اطلاعات و مکان‌های گردشگری هستند.

اطلاعات گردشگری کشور به روز است

دلخوش با بیان اینکه اطلاعات گردشگری کشور ما به روز است و گردشگران نیز از این اطلاعات مطلع هستند؛ خاطر نشان کرد: در این بخش‌ها با ایجاد امکانات مناسب و زمینه سفر برای گردشگران در کشور می‌توانیم اقتصاد خود را نیز رونق دهیم ضمن اینکه مردم دنیا که به ایران می‌آیند بیشتر از فرهنگ مردم مطلع می‌شوند چراکه برخی از کشورهای دنیا بر اثر تبلیغات دشمنان نسبت به کشور ایران ظنین هستند و کشور ایران را مانند کشور افغانستان و برخی از کشورهای دیگر می‌دانند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس در مورد راهکارهای خروج گردشگری از بحران گفت: باید بسترهای مناسب برای گردشگران دنیا فراهم شود، مناطقی که دولت می‌تواند آنها را ساماندهی کند و زیبایی‌های خاص خودش را دارد را مورد توجه قرار دهد، همچنین از تولیدات و صنایع دستی، محیط های جغرافیایی و آثار باستانی و … کشور استفاده بهینه کرده و آنها را به گردشگران معرفی و تبلیغ کنند.

بازاریابی و تبلیغات درست و اصولی برای جذب گردشگر انجام شود

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس، افزود: بازاریابی و تبلیغات درست و اصولی یکی از کارهایی است که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران باید در کشور‌های دیگر انجام دهند و گردشگران را جذب کنند تا گردشگر احساس کند زمانی که وارد کشور ایران می‌شود امنیت و آسایش وی حتی از کشور خودش نیز بیشتر است. صدا و سیما باید بیشتر بر روی صنعت گردشگری کار کند. سایت‌ها، جراید، مطبوعات و رسانه‌های مختلف نیز باید بر روی این صنعت کار کنند.

وی با توجه به افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر روی صنعت گردشگری گفت: گردشگر خارجی اگر به ایران سفر کند بهتر می‌تواند گردش، تفریح و زندگی کند؛ امروز با وجود بحث‌ها در مورد قیمت دلار برای گردشگر خارجی هزینه کمی ایجاد می‌کند البته در ایران گردشگر داخلی هم کم نداریم؛ گردشگران ایرانی نیز از فرصت‌ها و تعطیلات خود به درستی استفاده می‌کنند اما به لحاظ اقتصادی در داخل گرفتاری‌هایی داریم که مردم نمی‌توانند از این فرصت‌ها به طور کامل استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس تاکید کرد: مسئولین باید توجه بیشتری نسبت به این بخش داشته باشند؛ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید در زمان بودجه بیشتر توجه مسئولین را به خود جلب کند و آمار کارشناسی های لازم را داشته باشد تا مسئولین بتوانند کمک بیشتری کنند./خانه ملت

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه