مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: مشترکان گیلانی ۱۷۶ میلیارد تومان بدهی به شرکت برق دارند و اگر این بدهی زودتر پرداخت شود صرف پایداری شبکه میشود.
عصر کاسپین/ محمداسماعیل هنرمند ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به نرخ صورتحسابهای برق اظهار داشت: پس از تعیین مبالغ از سوی دولت و تصویب و تایید نمایندگان مجلس، نرخ نهایی به شرکتهای توزیع برق سراسر کشور ابلاغ میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه گیلان جزو استانهای گرمسیری ۴ محسوب میشود و تعرفههای برق از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تخفیفی است تصریح کرد: مشترکان میتوانند در تاریخ مذکور در صورت مصرف بهینه و درست انرژی برق، از تخفیفات درنظر گرفته شده استفاده کنند.
وی افزایش ۷ درصدی صورتحساب های برق از اردیبهشتماه امسال را را مورد اشاره قرار داد و گفت: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور علاوه بر ۷ درصد مذکور، ۱۶ درصد برای مشترکان پرمصرف یعنی در مجموع ۲۳ درصد افزایش تعرفه برق لحاظ شد و اگر مشترکان ۱۰ درصد در مصرف خود صرفهجویی کنند از تخفیف ۲۰ درصدی در صورت حسابها بهرهمند میشوند.
هنرمند به بدهی ۱۷۶ میلیارد تومانی مشترکان به شرکت برق گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: اگر این بدهی زودتر پرداخت شود هزینه آن صرف پایداری شبکه برق میشود اما با وجود تمام افزایش هزینهها به تمام واحدهای خود توصیه کردهایم که در شرایط کرونایی همکاری لازم با کسانی که امکان پرداخت بدهی را ندارند داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه در تابستان امسال یک هفته مشکلات مربوط به حوزه برق داشتیم اما در مجموع جزو استانهای موفق در بحث عبور از پیک بار بودیم عنوان کرد: اگر تمام مشترکان در پویش مدیریت کولرها شرکت میکردند هیچگونه مشکلی در تابستان نداشتیم اما طبق برآوردها حدود ۳۰ درصد از مشترکان در این پویش با ما همکاری کردند.
وی معضل ارتباط مستقیم میان مشترکان و شرکت توزیع برق را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شماره ۱۲۱ امکان پاسخگویی به تمام مردم در زمان مشکلات را ندارد لذا برای رفع این معضل سامانه اطلاعرسانی مردمی را طراحی کردیم که اگر یکبار در گوشی راهاندازی شود مردم میتوانند مشکلات خود را از طریق آن به ما اطلاع دهند.
هنرمند با بیان اینکه سامانه مذکور به گونهای طراحی شده است که هر فرد چند نقطه مانند خانه، مغازه و یا کارخانه را میتواند در گوشی خود ثبت کند تصریح کرد: با وجود گذشت دو ماه از راهاندازی این سامانه اما به دلایلی نظیر عدم اطلاعرسانی خوب، مشترکان هنوز از این مسیر سهل برای ارتباط با ما استقبال نکردهاند.