شناسایی ۵۰۰۰ پروژه نیمه کاره در مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استان اعتبار نیاز داریم، گفت: ۵۰۰۰ پروژه نیمه کاره در مازندران شناسایی شد.

عصرکاسپین / مفید غلامی راد بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مازندران سهم جمعیتی چهار درصدی کشور را دارد. در زمینه بیکاری نیروهای یدی مشکلی نداریم اما مشکل بیکاری استان مساله بیکاری فارغ التحصیلان است.

وی افزود: امسال۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار استان ابلاغ شد که بخشی از آن تخصیصی و بخشی اسنادی است که باید نسبت به جذب آن از سوی ادارات اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، نرخ بیکاری تابستان امسال استان را ۷.۷ دهم درصد عنوان و تصریح کرد: این شاخص در کشور ۹ درصد است.

وی با بیان اینکه مازندران با توجه به اقتصادی که دارد میزان سپرده خوبی ندارد و در ادامه نیز از تسهیلات کمتری برخوردار است، گفت: دولت الکترونیک ،میز خدمت و بحث موضوع بهره وری در حال تنظیم است.

غلامی راد از تشکیل نواحی نوآوری فناوری با برخی شهرداران استان خبر داد و گفت: در این راستا از مباحث استارت آپ و نوپا حمایت کرده و صندوق پژوهش و نوآوری استان نیز بودجه خوبی در این زمینه اختصاص داده است. در زمینه تغییر کاربری اراضی دستگاه‌ها جدی تر نگاه کنند مردم نیز ورود پیدا کنند و فعالیت‌ها در این زمینه ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در زمینه آب بندان و لایروبی آب بندان‌ها و پسماند اختصاص یافت، گفت: پسماند موضوع یک استان است و در زمینه تامین مالی و اعتیار این بخش مشکلی نداریم نقشه جامع پسماند نیز درحال تدوین است.

غلامی راد با بیان اینکه درحال تکمیل و بهسازی سالن‌های ورزشی نیمه کاره استان هستیم، افزود: از صندوق ملی بابت اتمام پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه اولویت دولت اتمام پروژه نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد و پروژه خیرمحوراست و باید با منابع محدود پروژه را به جلو ببریم، گفت: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان است که با توجه به اینکه انباشت سرمایه و اقامتگاه خوبی داریم تلاش کردیم زیرساخت گردشگری را رونق دهیم.

پروژهپروژه نیمه کارهرئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزیشناساییمازندران
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه