عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح آمایش دانشگاهها در جهت نزدیک کردن ارتباط دانشگاه و صنعت خبر داد و گفت: عدم تعامل بین صنعت و دانشگاه سبب به بن بست رسیدن پروژهها میشود.
عصر کاسپین/ محمدرضا احمدی با تأکید بر ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت اظهار داشت: اگر ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود قطعاً هم صنعت به روز شده و هم بسیاری از مشکلات کنونی از طریق راهکارهای علمی برطرف میشود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وقتی به عنوان مثال برای رساندن تولید به یک مقیاسی برنامهریزی میکنیم باید ابتدا آن را از لحاظ علمی بررسی کرده و همه جوانب آن را در نظر بگیریم که یک پروژه مانند اتوبوس شهری رشت و یا تصفیه خانه سراوان با مشکل و گاهاً بن بست مواجه نشود.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه این مشکلات مذکور نتیجه عدم تعامل با دانشگاه و غیرعلمی برخورد کردن با پروژهها است خاطرنشان کرد: در طرح آمایش دانشگاهها که در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است به دنبال نزدیک کردن ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم.
وی با اشاره به مهارت آموزی به عنوان رویکرد اصلی کمیسیون آموزش در سال جدید افزود: به دنبال این هستیم که به دانش آموزان و دانشجویان مهارت بیاموزیم که آنها پس از فارغالتحصیلی به جای جویای کار یک کارآفرین باشند و این سیاست کاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سال جدید است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکی از محورهای مباحث در کمیسیون آموزش لغو کنکور است گفت: نمونه این امر جذب دانشجویان بدون کنکور در دانشگاههای پیام نور است و در تلاشیم که این رویه را به سایر دانشگاهها تسریع دهیم تا گامی به سمت حذف کنکور باشد.
احمدی ابراز داشت: برخی رشتهها مانند پزشکی و پرستاری پرتراکم بوده و متقاضی زیادی دارد و دسته دیگری از رشتهها کم رقابت هستند و به دنبال این هستیم که متقاضیان این رشتههای کم رقابت بدون آزمون به دانشگاه روند و متقاضیان رشتههای پررقابت با آزمون وارد دانشگاه شوند.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته طبیعتاً در مقابل حذف کنکور سختگیریهایی در دانشگاهها اعمال میشود که دانشجویان با سطح علمی بالایی فارغالتحصیل شوند.