رئیس شورای اسلامی شهر رشت : اسناد تاریخی حلقه اتصال ما با گذشتگان است / ضرورت ترسیم نقشه راه فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: اسناد تاریخی حلقه اتصال ما با گذشتگان است و مجموعه داران در حفظ این اسناد تاریخی نقش بسیار مهمی دارند.

عصر کاسپین/ محمد حسین واثق کارگرنیا همزمان با روز رشت در دیدار با مجموعه دار گیلانی با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری میراث گذشته اظهار کرد: بسیاری از افتخارات و تاریخ گذشته گیلان رو به فراموشی است و مجموعه داران می توانند نقش مهمی در تبیین فرهنگ و تاریخ غنی گیلان برای نسل جوان ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه رشت در گذشته های نه چندان دور به عنوان شهر اولین ها مطرح بوده است افزود : اولین کتابخانه ،داروخانه شبانه روزی ، راه آهن و غیره در رشت راه اندازی شد و اکنون ما نیز موظفیم میراث ماندگار گذشته را به خوبی پاسداری و برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ضرورت ترسیم نقشه راه فرهنگی اشاره کرد و گفت : مردم باید نسبت به دستاوردها و افتخارات گذشته خود آگاه باشند و اسناد و کتب تاریخی می توانند نقش مهمی در انتقال مفاهیم و فرهنگ غنی هر شهر و دیاری به نسل امروزی ایفا کند.
مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز در این دیدار اظهار داشت: به مناسبت پاسداشت یکصدمین سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی با مشارکت آقای مهران اشراقی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در مجاورت مزار دکتر حشمت برگزار شد.
یزدانی با اشاره به اینکه ۳۵۰ سند دوران مشروطه و نهضت جنگل در نمایشگاه اسناد نهضت جنگل جانمایی شد بیان داشت: درصدد هستیم با برگزاری رویدادهای فرهنگی و تقویم نمایشگاهی ضمن معرفی آرامگاه دکتر حشمت به گردشگران ، محله چله خانه نیز به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری معرفی شود.
مهران اشراقی مجموعه دار گیلانی نیز در این نشست با اشاره به اینکه برپایی بیش از یکصد فعالیت نمایشگاهی در گیلان جزو سوابق بنده در این عرصه است اظهار کرد: خواستار مشارکت مجموعه مدیریت شهری در برگزاری نمایشگاه دائمی اسناد برای تبیین تاریخ و فرهنگ گذشته رشت و گیلان هستم.
در این دیدار با اهدای لوح تقدیر از تلاش های مهران اشراقی مجموعه دار گیلان در راستای حفظ آثار و اسناد تاریخی رشت و گیلان تجلیل شد.

اسناد تاریخی
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه