جلسه ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان گیلان و معاونین و مدیران سازمان برگزار شد.
عصر کاسپین/ نشست ستاد مزبور به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال گردشگران از طریق مدیریت یکپارچه و هوشمندانه با حضور کمیته های تخصصی ستاد هماهنگی سفر برگزار شد که در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود و ارزیابی افق پیش روی چگونگی ارائه خدمات به گردشگران نوروزی در شرایط پس از همه گیری کرونا توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و دبیرخانه ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر ارائه شد و اعضای ستاد با تصریح بر اینکه براساس الگوهای گردشگر پذیری، منطقه آزاد انزلی به یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری شمال کشور تبدیل شده،رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در کنار فرآهم نمودن فضای کسب و کار فعالین اقتصادی منطقه و بهره مندی مناسب گردشگران از اماکن و ظرفیت های تفریحی این منطقه در اولویت کاری قرار می گیرد.
براساس مصوبات جلسه مزبور ،تمامی تمهیدات لازم جهت ارائه هر گونه خدمات به گردشگران در قالب دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود و آراستگی محیط منطقه ،در جهت نکوداشت نوروز و تسهیل در ورود و خروج و تردد گردشگران در دستور کار اعضای ستاد قرار دارد.
بنابراین گزارش هماهنگی لازم جهت نظارت بر بازار، هماهنگی با شعب بانکها و گمرک برای ارائه خدمات مناسب با این ایام به گردشگران و خریداران کالای همراه مسافر،بازسازی و زیباسازی مبلمان شهری و نورپردازی محدوده گردشگری، ایجاد المان های گردشگری معرف گیلان، زیباسازی محیط عمومی و مجتمعهای منطقه، انجام شد و در عین حال درخصوص فعالیت شبانه روزی بخشهای حفاظت فیزیکی،اورژانس و آتشنشانی سازمان،با همراهی مأموران انتظامی و نیروهای امدادی هلالاحمر در سطح منطقه تصریح شد.
در این جلسه نمایندگان دستگاههای اجرایی مستقر در منطقه شامل فرماندهان نیروی انتظامی،پلیس راه و راهور ، مدیران اورژانس و هلالاحمر و مرکز بهداشت، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی نهاد متبوع خود پرداختند و بر آمادگی برای ارائه خدمات مناسب به مسافران ورودی به منطقه تأکید کردند.