نشست نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات وزارت علوم با رئیس و معاونین پارک علم و فناوری گیلان

راستای بررسی مسائل پارک علم وفناوری گیلان و شرکت های فناور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم در این سازمان حضور یافتند.

عصر کاسپین/ در ابتدای این دیدار دکتر علی باستی ضمن خوشآمدگویی به میهمانان، در خصوص پارک علم وفناوری گیلان و مراکز رشد و ساختارهای حمایتی پارک توضیحاتی ارائه نمود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان همچنین در خصوص دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان توضیحاتی ارائه و درباره میزان اشتغالزایی و صادرات برخی از این شرکت ها مطالبی را بیان نمود.

وی در ادامه به تجارب این سازمان اشاره کرد و گفت: پارک علم وفناوری گیلان علاوه بر اقدامات راهبردی برای توسعه حمایت های خود از نوآوری و فناوری؛ در سطح ملی و بین المللی اقداماتی را انجام داده و در حال انجام فعالیت هایی برای توسعه نوآوری در این سطح می باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران پارک علم و فناوری گفت: پارک های علم و فناوری سازمانهایی هستند که می توانند علم را به صنعت و صنعت را به سرمایه تبدیل کنند.

وی افزود: حل مسائل جامعه باید از طریق دانشگاه ها و پارک ها انجام شود و مسیر را مقام معظم رهبری مشخص نموده است و ما باید بتوانیم این مسیررا طی کنیم.

نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی در ادامه گفت: یکی از راهبردهایی که در این مسیر وجود دارد و مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده است، گسترش علم و فناوری است که وظایف ما را در برابر شناسایی رفع موانع آن مشخص می کند که باید با هم آن را بر طرف نماییم.

ایشان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر قرار است دانشگاه ها رسالت خود را که گسترش مرزهای علم و فناوری باشد به انجام برساند باید با ارزیابی عملکرد خود موانع و مسائل خود را حل نماید و همانگونه که در بیانیه مقام معظم رهبری آمده که معنویت و اخلاق باید رسالت گسترش علم وفناوری باشد.

وی در ادامه افزود: در جامعه ای که علم باشد اما اخلاق و معنویت نباشد بیشتر همانند سلاحی است که علیه خودش استفاده می کند.

وی با اشاره به همکاری های دانشگاه ها و پارک ها گفت: باید در این مراکز علم وفناوری توسعه پیداکند و تولید علم باید همراه با رشد معنویت و اخلاق باشد تا در خدمت بشریت قرار گیرد.

در ادامه این نشست معاونین و مدیران پارک علم وفناوری گیلان نیز در خصوص ماموریت های سازمانی خود و اقداماتی که انجام گرفته شده است، مطالبی ارائه نمودند.

علم و فناوری گیلان
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه