نوری هریس: طرح ساماندهی زمین‌های نسق به نتایج خوبی رسیده است

در سی و چهارمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها با دستور – تعیین تکلیف مالکیت زمین روبروی آزمایشگاه آشتیانی برای اتصال فاضلاب ورودی به رودخانه در پل بوسار – تجلیل از قهرمانان ورزشی برگزار شد.

عصر کاسپین/ مهدی نوری هریس، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه شورای ششم باید کارنامه قابل قبولی داشته باشد، اظهار کرد: ما باید بعد پایان این دوره شورا، حرفی برای گفتن در برابر مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از ورود به شورا سعی کردیم از افراد متخصص بهره ببریم، بیان کرد: برای حل مشکلات ساعت ها جلسه گذاشتیم و نقشه و راهکارها تهیه شد اما متاسفانه قانون به ما اختیار نداده بود و مشکلات ماندگار شد.

نوری هریس با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در این ۴ سال اتفاق خوبی رقم بخورد، تصریح کرد: وضعیت رودخانه های شهر رشت واقعا تاسف‌بار است که باید هرچه سریع تر این وضع اصلاح شود.

 

 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مشکل فاضلاب تالاب عینک نیز باید حل شود، گفت: باید متولی حل این مشکل مشخص شود زیرا سرمایه گذار برای این طرح مشخص شده است و باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه برای زمین های نسق شیوه نامه تهیه شد، خاطرنشان کرد: برای همین موضوع در تهران با مسئولان جلسه گذاشتیم و نتایج خوبی در حال رقم خوردن است.

نوری با بیان اینکه باید وظایف خود را پیگیری کنیم، گفت: حل مشکل زمین های نسقی مژده شورای ششم است که کم کم در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ کاربری های غیرمرتبط را بررسی کردیم، افزود: نگاه ها این است که کاربری کشاورزی و باغات در شهر هم بماند که من با این موضوع مخالف هستم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دغدغه اجرای میز خدمت را داشتیم، گفت: موضوع خدمات الکترونیکی در شهرداری رشت را پیگیری کردیم اما متاسفانه اجرایی نشد و تاکنون هیچ آماری ارائه نشده است اما این قول را می دهم که با خرید سخت افزار و نرم افزار این طرح در سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

 

 

نوری هریس با تاکید بر اینکه سیستم مدیریت شهرداری باید سیستم خود را تغییر دهد، افزود: کم کاری ها در سیستم مدیریت شهرداری رشت قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه موضوع سرانه فضای سبز برای ساختمان ها باید پیگیری شود، بیان کرد: در این زمینه نیز در سال جدید باید با جدیت بیشتری کار کرد.

مهندس اسکندرنیا، دبیر کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز درا ین جلسه با اشاره به گزارش عملکرد کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت، گفت: کمیسیون در در سه بخش تصویب لوایح مکاتبات شهرداری، مکاتبات اداری و مشکلات شهری، بررسی مشکلات و ارائه راهکار در قالب طرح‌ها در یک سال اخیر اقداماتی داشته است.

دبیر کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ لایحه و موضوع مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ۴۰ مصوبه نیز در این مدت با اصلاح تصویب شد.

 

نسق
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه