مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر، ضمن تاکید بر احیاء مجموعههای تاریخی؛ گردشگری پویا و اقتصادمحور را از اهداف برندسازی شهری عنوان کرد. وی همچنین درباره بازی خانوادگی «اسرار شیلات» که یکی از مجموعه برنامههای برندیگ در این شهر بندری است توضیحاتی داد.
عصر کاسپین/ عاطفی ضرورت باز زندهسازی و احیاء بافت و مجموعههای تاریخی را غیر قابل انکار دانست و گفت: در سرتاسر جهان؛ این ارزشها به عنوان شناسنامه هر ملت و سبقه آنها در تمام زمینههای فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی شناخته میشود. از این رو نقش سازنده مجموعههای با قدمت بالا در هویت بخشی شهری غیر قابل چشمپوشی است.
شهردار بندر کیاشهر توضیح داد: قدمت و سابقه شیلات بندرکیاشهر بالغ بر ۱۵۰ سال است. ولی امروزه به کلی متروک و بدون کاربری باقی مانده است.
وی علت اینکه مجموعه شیلات برای رویداد اخیر انتخاب شد را ارتقاء حس تعلق شهروندان به عنوان عاملی جهتدهنده و تاثیر گذاری بر حضور گردشگران عنوان کرد و شرح داد: میراث فرهنگی، در واقع صورت ظاهری کالبد فرهنگ است و فرهنگ رکن و اساس هر جامعه را تشکیل میدهد و این بازی به شکلی خاص تدارک دیده شد که علاوه بر تداعی موارد گفته شده، مسیرهای مجاز برای پیادهروی و کاوش در نقشهای در اختیار تیمها قرار بگیرد و تماما در محوطه باز و بدون دسترسی به بافت تاریخی محافظت شده باشد تا نسبت به تقویت روحیه حفظ ابنیه تاریخی بطور هدفمند، آموزش غیر مستقیم و تشویقکننده ارائه شود.
«مرتضی عاطفی» در ادامه بیان داشت: از اهداف مهم این بازی این بود که سبب شود هویت مکانی و اجتماعی مجموعه شیلات دوباره زنده شود و در ادامه گامهای محکمی برای احیاء این مکان برداشته شود و بدین ترتیب احیاء، مرمت و توسعه درونشهری در بافتهای ارزشمند به جلب سرمایه و ایجاد تحرک اقتصادی و رویکرد جهانگردان و پژوهشگران خواهد انجامید. محوطه شیلات و شنیدن تاریخ آن که در خاطرات و قصههای مردم تنیده است ما را به این فکر انداخت که اینجا مکان مناسبی برای اجرای بازی شهری است.
عاطفی درباره پروژههای بعدی در این زمینه شرح داد: بازی اسرار شیلات یک سناریو بلند سریالی دارد که به مرور زمان و در چند فصل اجرا و بازی میشوند. در حالی که قسمتهای قبل این سریال کماکان قابل بازی هستند، قسمت های جدید در فواصل زمانی مجدد منتشر خواهند شد.