سلطه‌گری در جنگ‌های آینده با تامین «آب و غذا»

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست با معاونان دانشگاه، مدیران ستادی و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، مواد آرایشی و بهداشتی به مناسبت رو غذا در سالن اجلاس معاون غذا و دارو دانشگاه با تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران این معاونت، اظهار کرد: آرزو و تلاش همه ما انسان سالم بوده که این سلامتی نیز در گرو غذای سالم است.

عصر کاسپین/ وی با اشاره به گستردگی مفهوم سلامتی، افزود: سلامت انسان چند بعدی است و شامل سلامت فردی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و … نیز میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جنگ آینده جنگ موشک‌ها و دیگر بخش‌ها نیست، گفت: جنگ فردا و آینده جهان، جنگ بر سر غذا و آب است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه سلطه گری آینده جهان تأمین آب و غذا و پایداری آن است، افزود: تامین غذای سالم و نظارت بر آن یکی از راهبردهای تعیین کننده در کسب قدرت و امنیت غذایی است.

وی با اشاره به نقش غذا در تامین سلامتی، خاطرنشان کرد: باید اقدامات کارشناسی در جهت تامین، حفظ و ارتقای سلامت غذا، نوشیدنی‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی دقیق، بدون اغماض و تعارف دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع دورریز غذا اشاره کرد و گفت: سالانه با دور ریختن غذا ولو به اندازه یک قاشق، میلیون‌ها تن غذا در جهان اسراف می‌شود که می‌تواند در صورت مدیریت، امنیت غذایی مردم جهان را تضمین کند.

آب و غذا
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه