مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان: ۶ پروژه بزرگ پست فوق توزیع در شهرستان رشت احداث خواهد شد

پروژه بزرگ پست فوق توزیع با ظرفیت ۶۰۰ مگاولت آمپر در کلان‌شهر رشت به عنوان مرکز اصلی ثقل بار استان احداث خواهد شد.
عصر کاسپین/ محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در نشست با کوچکی‌نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت و حومه در مجلس شورای‌اسلامی، با اشاره به قدمت بالای شبکه برق گیلان گفت: استان گیلان پیشگام در صنعت برق بوده و بیش از یک قرن است که صنعت برق وارد استان شده است. این قدمت بالا در عرصه برق، فرسودگی تجهیزات و تاسیسات برقی را در بخش خط و پست به همراه داشته که این چالش اساسی قبل از تبدیل شدن به بحران باید مرتفع گردد.
دشت بزرگ با اشاره به اینکه کلان‌شهر رشت مرکز ثقل بار است، افزود: تمرکز و توجه اساسی شرکت برق منطقه‌ای گیلان، شهرستان رشت به عنوان کانون اصلی ثقل بار است.
وی افزود: با توجه به این مهم، احداث ۶ پست فوق توزیع با ظرفیت ۶۰۰ مگاولت آمپر در شهرستان رشت تعریف شده که از این ۶ پروژه، مشکل زمین ۲ پروژه مرتفع شده و در مابقی پروژه‌ها با مشکل زمین جهت احداث پست رو به رو هستیم که حل این معضل مستلزم مشارکت، همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه زیربنا و مادر تولید، اشتغال و توسعه پایدار، انرژی برق است، گفت: موتور محرک تمامی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی انرژی برق بوده و صنعت برق به عنوان متولی این بخش، رسالت خطیری بر دوش دارد که انجام این وظیفه بزرگ نیازمند کار گروهی و فرا‌سازمانی است.
دشت بزرگ با توصیف شرکت برق منطقه‌ای گیلان به عنوان شرکت مرجع، گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بسیاری از زمینه‌ها، نوآوری و ابتکار به خرج داده به نحوی که دیگر شرکت‌های برق منطقه‌ای، این شرکت را به عنوان الگویی موفق و پیشران یاد می¬کنند که این امر بیانگر تحرک و پویایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان می باشد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان بشارت آینده‌ای درخشان برای صنعت برق گیلان را داد و افزود: بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت برق گیلان در زمینه خرید ترانس‌های با قدرت ۵۰ مگاولت آمپر و خرید ۵ دستگاه پست GIS منعقد شده و آینده‌ای روشن را پیش‌رو خواهیم داشت.
دشت بزرگ با ابراز امیدواری از اتفاق افتادن تحولی زیربنایی در صنعت برق گیلان، گفت: هدف و رسالت شرکت برق منطقه‌ای گیلان تامین رفاه برای یکایک مردم استان و داشتن زیرساختی قوی و پایدار در صنعت برق بوده به نحوی که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان به هیچ وجه مشکل و دغدغه‌ای را در زمینه انرژی برق شاهد نباشند و با آسایش خاطر اقدام به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان نمایند.
کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: صمیمانه از مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان به خاطر اجرای پروژه‌های بزرگ در استان قدردانی میکنم و مسائل و مشکلات این شرکت را پیگیری خواهم کرد تا شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در این عرصه باشیم.
وی با اشاره به اینکه ناترازی تولید برق از جمله چالش‌های اساسی کشور است، افزود: برق محور توسعه بوده و جهت تامین رفاه بیشتر مردم و رونق تولید و اشتغال باید نگاه ویژه‌ای به صنعت برق داشته باشیم.

شرکت برق
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه