هشدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره صدمات جبران‌ناپذیر مصرف مشروبات الکلی تقلبی(متانول)

دکتر سید مهدی ضیاء ضیابری _ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن هشدار در خصوص مسمومیت با الکل صنعتی (متانول)، بر اطلاع رسانی این موضوع تاکید کرد و اظهار داشت طی روزهای اخیر مسمومیت در اثر مصرف الکل صنعتی(متانول) که با جان باختن تعدادی از مصرف کنندگان و همچنین صدمات جسمی نظیر نابینایی و عوارض کلیوی در استان همراه بوده است. از خانواده‌ها خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کنند و با پرهیز از مصرف هرگونه الکل، سلامت خود را حفظ کنند.

عصر کاسپین/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: مصرف مشروبات الکلی آمیخته با متانول می تواند با خطر مرگ همراه باشد. و عوارضی نظیر نابینایی، نارسایی کلیوی، عوارض قلبی، ریوی، خونی و کبدی را دیگر پیامدهای مصرف مشروبات الکی تقلبی برای سلامت افراد برشمرد. و تاکید کرد: موضوع نگران کننده در این زمینه، جبران ناپذیر بودن اینگونه عوارض است که سلامت فرد را تا پایان حیات، تحت الشعاع قرار می دهد و فرد همواره درگیر عوارضی نظیر دیالیز و یا نابینایی خواهد بود.

معاون درمان ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه، از جوانان خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کرده و با پرهیز از مصرف هرگونه الکل، سلامت خود را حفظ کنند.

مشروبات
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه