پرداخت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان

کیوان مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۲۰ هزار بیمه شده اصلی و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش این مجموعه در سطح استان هستند ، افزود : با احتساب افراد تبعی و تحت تکفل این گروه ، تعداد عاوله تامین اجتماعی گیلان در استان به حدود یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر میرسد .

عصر کاسپین/ وی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری ماهانه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته در حال حاضر با توجه به افزایش حقوقی مستمری بگیران در ابتدای سال و همچنین رشد روزافزون تعداد مشمولین این تعهد به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است اظهار داشت بابت پرداخت مقرری بیمه بیکاری بیش از هفت هزار نفر افراد برخوردار از این تعهد نیز ماهانه نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان هزینه میگردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه منابع تامین اجتماعی جهت انجام تعهدات از محل وصول حق بیمه و در واقع حق الناس میباشد اذعان داشت این سازمان عمومی و غیردولتی بوده و از بودجه دولت برخوردار نیست .

کیوان مرتضوی همچنین با بیان اینکه با احتساب هزینه های درمان تنها ۶۰ تا ۶۵ درصد مبلغ تعهداتی ما از محل حق بیمه های دریافتی در استان تحقق مییابد اظهار داشت : متاسفانه برخی سوء استفاده های من غیر حق از قوانین از جمله منافذ و گلوگاههای کاری در تامین اجتماعی قلمداد شده و در پاره ای موارد تبدیل به یک ناهنجاری و بحران اجتماعی گردیده که طلاقهای صوری از نمونه های آن است .

وی خاطر نشان ساخت با توجه به مبالغ بالای چند هزار میلیارد تومانی تعهدات ، حتی قائل شدن سهم درصدی اندک از هزینه ها به شکل سوء استفاده های من غیر حق توسط شهروندان نیز سبب شکل گیری ارقام چند ده میلیاردی در هر ماه میگردد .

بیمه
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه