تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر کاهش دغدغه اساتید و دستیاران پزشکی متمرکز شده است

اعضای هیئت برد تخصصی قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جریان بازدید ادواری از زیرساخت‌های آموزشی درمانی مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت با دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به رفع نقیصه‌های زیرساختی در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر بسیاری از نقیصه‌ها و کمبودهای آموزشی، تجهیزاتی و فیزیکی را در این مرکز مرتفع کرده است.

وی با اشاره به تامین تجهیزات سرمایه‌ای در مرکز آموزشی درمانی حشمت رشت و رفع نیازمندهای اساتید آموزشی، دستیاران و بهره برداران، افزود: اخیرا یک دستگاه سیتی آنژیو گرافی ۱۲۸ اسلایس در این بیمارستان راه اندازی شده که در استان نمونه و نظیر خود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از تامین و راه اندازی یک دستگاه‌های آنژیوگرافی به روز در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت خبر داد و آن را در مکمل دیگر دستگاه‌های موجود در خدمت بهینه به مردم و دیگر ذی‌نفعان دانست.

دکتر آشوبی به موضوع دریافتی غیر مکفی کادر آموزشی، درمانی و پشتیبانی در مراکز سلامت محور اشاره کرد و گفت: بسیاری از کمبودها در تامین پزشک و پرستار ناشی از وضع تعرفه های حداقلی است و باید در دولت چاره اندیشی و رفع دغدغه شود.

وی به بهبود پرداختی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دستیاران تخصصی خبر داد و افزود: حقوق دستیاران پزشکی با اصلاح ساختارهای انجام شده افزایش یافته و امکان افزایش نیز وجود دارد اما عدم پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه‌گر موجب شده تا ما در پرداخت برخی از ردیف‌ها با مشکل مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت برای ارتقا و اعتلا همچنان نیازمند توجه است، گفت: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کاهش دغدغه اساتید و دستیاران پزشکی متمرکز شده است.

دانشگاه علوم پزشکی
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه