مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) رشت صاحب دستگاه توموگرافی چشمی شد

دستگاه توموگرافی چشمی یا OCT یک ابزار پزشکی بسیار ارزشمند برای بررسی و معاینه شبکیه داخلی، شبکیه بیرونی، اپیتلیوم رنگدانه شبکیه (RPE) و مشیمیه است که از آن برای سنجش سلامت چشم بیمار استفاده می‌شود.

عصر کاسپین/ از دستگاه توموگرافی چشمی همچنین می‌توان برای اندازه‌گیری تغییرات چشم‌ها قبل و بعد از عمل آب مروارید استفاده کرد و علاوه بر آن چشم پزشک با استفاده از دستگاه توموگرافی چشمی به مقاطع توموگرافیک با دقت بالا از لایه‌های شبکیه و اطلاعات ارزشمند دیگر دست پیدا می‌کند.

مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) رشت به عنوان سانتر گوش، حلق، بینی و همچنین چشم پزشکی شمال کشور، یکی از مراکز پر مراجعه برای درمان بیماری‌های چشم پزشکی بوده و وجود دستگاه هایی نظیر توموگرافی چشمی حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد.

دکتر محمد تقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با گیل وبدا، از خرید یک دستگاه جدید توموگرافی چشمی در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) رشت خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه با هزینه ۹ میلیارد تومانی خریداری و تحویل مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین رشت شده است.

به گفته وی، توموگرافی چشمی مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) رشت از نوع تاپکان بوده و عملیات نصب و راه اندازی آن در دست اقدام است و تا روزهای آینده به بهره برداری نیز خواهد رسید.

سیستم تصویربرداری توموگرافی انسجام نوری که با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوره کنونی در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) رشت آماده نصب شده، فناوری پیشرفته‌ای است که برای تصویربرداری و تجزیه و تحلیل شبکیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فناوری، تصاویر بسیار دقیقی از شبکیه چشم و همچنین عصب بینایی ارائه می‌دهد و امکان نقشه‌برداری توپوگرافی چشم از جمله ضخامت ماکولا را نیز فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است، با استفاده از فناوری توموگرافی چشمی غیر تماسی می‌توان آسیب‌شناسی‌های مختلفی مانند آب سیاه یا گلوکوم (glaucoma) و قوز قرنیه یا کراتوکونوس (Keratoconus) را شناسایی کرد.

درمانی امیرالمومنین
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه