استاندار گیلان: برای خدمت بیشتر به مردم گله ها را کنار بگذاریم

0 94

صبح کاسپین : استاندار گیلان: برای خدمت بیشتر به مردم گله ها را کنار بگذاریم
استاندار عصر امروز در جلسه ی ستاد مدیریت بحران استان گفت: تلاش ها برای خدمات رسانی به مردم باید صدبرابر شود و در این مسیر باید گله از یکدیگر را کنار بگذاریم و برای استان از اعتبارات و امکانات ملی سهم بیشتری جذب کنیم.
محمدعلی نجفی عصر امروز(جمعه) در جلسه ی ستاد مدیریت بحران استان با قدردانی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن علیرغم بارندگی و برودت هوا گفت: بار دیگر مردم انسجام، وحدت و اطاعت از فرامین امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب را به نمایش درآوردند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از وزیر نیرو خواستم که اکیپ های مجموعه توانیر از استان های همجوار به استان وارد شوند خاطرنشان کرد: ۵۷ اکیپ کمکی از استان های همجوار برای تسریع در برق رسانی به مردم وارد استان شدند.
وی با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت توانیر در سفر به گیلان ، ۱۰ میلیارد تومان برای رفع بخشی از مشکلات برق استان اختصاص داد اظهار داشت: شرکت توانیر در بند هـ تبصره ۶ بودجه سال ۹۵ ۷۰۰ میلیارد تومان به منظور بهسازی شبکه توزیع برق در اختیار دارد که انتظار ما این است از این طریق به حل مشکلات زیرساختی شبکه برق اقدام نمایند.
وی گفت: شرکت توانیر از طریق مبالغ هدفمندی یارانه ها نیز امکان اختصاص اعتبار به این بخش را دادند که قول مساعدت داده شده است.
استاندار گیلان تصریح کرد: مدیرعامل توزیع برق استان موظف است با جدیت پیگیری دریافت اعتبارات اختصاص یافته را به صورت مستمر جذب کند.
نجفی بر ضرورت تعویض تیر برق های فرسوده با عمر چند دهه که در روستاها وجود دارد تأکید و تصریح کرد: تعویض کابل های موجود با کابل های خودنگهدار جزء برنامه های اصلی باید باشد.
وی با اشاره به اینکه تحت هر شرایطی نباید بگذاریم مردم آسیب ببینند گفت: در خدمت به مردم هیچ منتی نداریم و مدیران باید در کارهای مدیریتی قاطعانه عمل کنند و تعارفات را کنار بگذارند.
وی افزود: در جلسات مختلف به فرسودگی زیرساخت های موجود در استان اشاره داشته ایم که از طریق رسانه ها منعکس شده است.
دکتر نجفی اظهار داشت: از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور می خواهیم تا در نوسازی و تجهیز ناوگان راهداری استان بیش از بیش اهتمام داشته باشد.
وی گفت: شرکت گاز استان علیرغم پایین آمدن فشار به خوبی توانست از قطع گاز مشترکین جلوگیری و مدیریت کند.
وی گفت: هنر مدیران ما این است که علاوه بر استفاده از بخش خصوصی ، سهم بیش از ۹۰ درصدی بودجه که در اختیار وزرا و مدیران کشوری است را جذب کنند و در این مسیر از هر کمک و حمایتی که نیاز باشد با همراهی نمایندگان مجلس دریغ نخواهیم کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه پس از برف سال ۹۲ در اعتبارات ناشی از حوادث در سال ۹۳ تخصیص خوبی به استان داده شد گفت: با استفاده از این اعتبار توانستیم ضمن کمک به دهیاری ها در تجهیز ماشین آلات اقدام بسیار مثبتی انجام داده و عمر ماشین آلات را جوان تر کردیم اما عقب ماندگی چندین ساله هنوز جبران نشده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه بعضی از برف ها در سال های گذشته منجر به بسته شدن مسیر و قطع برق شهر صنعتی شد افزود: پس از ۴۴ سال در این دولت توانستیم با تعریض مسیر شهر صنعتی در برف اخیر از خاموشی و انسداد مسیر جلوگیری کنیم.
استاندار گیلان ضمن قدردانی از انعکاس مسائل و مشکلات از سوی صدا و سیما گفت: اگر در این ایام نسبت به عملکرد کارکنان زحمت کشی که در شرایط نامساعد جوی در میدان حضور داشتند بیشتر اقدام می شد تأثیرگذاری بیشتری درخصوص بیان خدمات داشت.
وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند در ایام بحران خدماتی که انجام می شود و مردم به آن نیاز دارند را به موقع اطلاع رسانی کنند.
وی گفت: بسیاری از مواردی که هم اکنون در این جلسه از سوی مدیران مطرح شد بسیار بجا بود که در همان ایام بحران برف اعلام می شد.
دکتر نجفی اظهار داشت: مدیران باید با حضور بیشتر در صدا و سیما که همکاری کامل دارد به بیان عملکرد خود بپردازند.
وی بر لزوم قضاوت صحیح و منصفانه نسبت به عملکرد و تلاشهای مدیران تأکید و تصریح کرد:بی انصافی است اگر گفته شود مدیران کاری انجام نداده اند اما نواقصی در این میان وجود داشته است.
وی گفت: حتی اگر نقدهای غیرمنصفانه و تخریبها شما را خسته کرد باید اخلاق را در پاسخها رعایت کنید.
وی با اشاره به اینکه هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم تخریب دولت بیشتر می شود گفت: برخی می خواهند بر طبل اختلافات بکوبند اما فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر پایه ی حفظ وحدت در جامعه و عدم ایجاد ناامیدی در بین مردم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + شش =