مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان عنوان کرد: تاثیر برف بر ۱۰۷۵ کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع

0 179

صبح کاسپین :
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان عنوان کرد: تاثیر برف بر ۱۰۷۵ کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع
دربارش برف اخیر به پست های انتقال و فوق توزیع شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان هیچگونه آسیبی وارد نشد.
بلبل آبادی در جمع خبرنگاران عنوان کرد :
پایداری شبکه های انتقال و فوق توزیع برق در سطوح ولتاژی ۶۳، ۱۳۲، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت در حیطه کاری اصلی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان می باشد.
وی اضافه کرد: علیرغم اینکه بارش برف به پستهای انتقال و فوق توزیع خساراتی وارد نکرد ولی از ۲۸۷۰ کیلومتر مدار خطوط تغذیه کننده پستها، حدود ۱۰۷۵ کیلومتر مدار تحت تاثیر بارش برف قرار گرفتند. یعنی ۳۷ درصد این خطوط تحت تاثیر اثرات مکانیکی و الکتریکی ناشی از بارش برف قرار گرفتند و پدیده گذرا و موقتی چند دقیقه ای«گالوپینگ» به وجود آوردند. این پدیده از جدا شدن برف های سنگین از سیم های خطوط برق حادث می شود که می تواند منجر به اتصال فازها به همدیگر و حتی پاره گی سیم فاز و یا سیم گارد شود.
تلاش همکاران و پایداری شبکه
عظیم بلبل آبادی با اشاره به تلاش ارزنده کارکنان گفت:
کارکنان متعهد، زحمتکش و سختکوش این شرکت آسیب دیدگی ها را در کوتاهترین مدت ممکن ترمیم کردند، بطوریکه در ساعات پایانی روز پنجشنبه ۹۵/۱۱/۱۴ همه شبکه های انتقال و فوق توزیع پایدار شدند.
منطقه آزاد انزلی
وی افزود: در منطقه آزاد انزلی با توجه به اینکه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت منطقه آزاد از مدار خارج شد، اما خوشبختانه پست های ۶۳/۲۰ کیلوولت مجاور پست منطقه آزاد، ناحیه مذکور را تحت پوشش قرار داده و هیچگونه مشکلی بابت تامین انرژی برق این منطقه نداشتیم.
پروژه های در دست اجرا
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه های در دست اجرا گفت:
در نیمه دوم سال ۹۴ یکصد میلیارد تومان پروژه جدید اجرایی شد که این پروژه ها در دوره ۱۶ تا ۱۸ ماهه به بهره برداری خواهند رسید. از جمله می توان از پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار رشت، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت صومعه سرا و خطوط تغذیه کننده پستهای یاد شده و همچنین ۲ دستگاه پست سیار و … نام برد.
۳۰۰۰ مگاوات پتانسیل انرژیهای نو
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص پتانسیل انرژیهای نو در این استان گفت:
استان گیلان در بحث انرژیهای نو از موهبت های الهی بسیار خوبی برخوردار است و بیش از ۳۰۰۰ مگاوات پتانسیل انرژی باد در منجیل و اطراف این منطقه وجود دارد که با همکاریهای شرکتهای سانا و توانیر برنامه ریزیهای لازم برای سرمایه گذاری در این بخش تدارک دیده شد که خوشبختانه مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است و در زمینه انرژی تجدیدپذیر بادی حدود ۳۵۰ مگاوات پروژه کاملا فعال شده است. و برای ایجاد ۱۵۰ مگاوات هم در حال مذاکره هستیم. همچنین در مباحث انرژی خورشیدی ۶۰ مگاوات کاملا فعال است که ۴۰ مگاوات از سوی سرمایه گذاران خارجی و ۲۰ مگاوات از سوی سرمایه گذاران داخل کشور در دست اجرا است.
مولد های مقیاس کوچک
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در مورد نیروگاههای مولد مقیاس کوچک گفت:
در بحث مولدهای مقیاس کوچک ۲۵ مگاواتی تاکنون برای ۶ مولد ، ۱۵۰ مگاوات تولید انرژی برق قرارداد منعقد شده است.
کاهش تلفات
وی در مورد کاهش تلفات افزود:
در بحث کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت با ۱/۶۸ درصد در حقیقت در کف میزان کاهش و در بهترین شرایط در سطح کشور قرار داریم.
سقوط دکل ها
بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در مورد اثرات تخریبی بارش برف و سقوط دکل ها گفت:
در پی بارش برف اخیر در استان گیلان ۷ دستگاه دکل سقوط و یکدستگاه آسیب جدی دیده است که ۲ دستگاه در خمام و بقیه در دیگر نقاط بودند و سقوط این دکل ها می تواند دلایل و علتهای متعددی داشته باشد و به هیچ وجه ظرف یک هفته نمی توان دلایل سقوط را تشخیص داد و این کار زمان بر است و از سوی کارشناسان ذیربط در دست بررسی است. ولی نکته ضروری این است که در طراحی خطوط و احداث و نصب دکل بر اساس استانداردهای جهانی عمل می شود. منتهی عوامل پیش بینی نشده مانند شرایط اقلیمی، آب و هوایی و حوادث غیر مترقبه به وقوع حوادث اینچنینی رقم می زنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − پنج =