پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر در رشت آغاز شد

0 198

صبح کاسپین: یادبود یادمان شهدای انقلاب توسط مسؤولان استانی و قهرمانان شطرنج جهان امضا شد.
پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر در رشت آغاز شد
مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر روز جمعه اول بهمن ماه ۹۵ با نکوداشت شهدای انقلاب گیلان و گرامیداشت یادو خاطره شهدای آتش نشان که به همت و مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان صورت گرفت،در رشت آغاز شد.
،در ابتدای این مراسم،یادبود یادمان شهدای انقلاب توسط مسؤولان استانی و قهرمانان شطرنج جهان امضا شد و از نماد مسابقات توسط خانواده های معظم شهدای انقلاب استان گیلان،پرده برداری گردید.
در این دوره از رقابت ها ، بیش از ۸۰۰ شطرنج باز از ایران و ۱۷ کشور خارجی حضور دارند که به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با هم به رقابت می پردازند.
علاوه بر حضور شطرنج بازان مطرح ایرانی در این دوره از رقابت ها ، شطرنج بازان کشورهای روسیه ، اسپانیا ، فنلاند ، انگلستان ، ترکیه ، هلند ، هندوستان ، ترکمنستان ، اوکراین ، آمریکا ، جمهوری آذربایجان ،گرجستان ، مجارستان، رومانی ، ارمنستان ، عراق و تاجیکستان در پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر حضور دارند.
از معروف ترین شطرنج بازان شرکت کننده خارجی در پانزدهمین دوره رقابت های بین المللی جام خزر می توان به نایجل شورت از انگلستان،گابریل سرکیسیان از ارمنستان ، آلکسی دریف از روسیه ، فرانس برکس از مجارستان ، سرگئی تیویاکف از هلند و اولگ کرنف از اسپانیا اشاره کرد.
احسان قائم مقامی ، پرهام مقصودلو ، پویا آیدانی ، پوریا درینی ، شاهین لرپری زنگنه و امیررضا پوررمضانعلی از برترین شطرنج بازان ایرانی هستند که در این دوره از رقابت ها حضور یافته اند.
شطرنج بازان حاضر در این دوره از رقابت ها ، در چهار جدول و در ۱۱ دور به روش سوییسی با هم به رقابت می پردازند که در جدول گروه A شطرنج بازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۲۰۰۰ ، در جدول گروه B شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۲۰۰۰ ، در جدول گروه C بانوان شطرنج باز و در جدول گروه D نیز ، شطرنج بازان زیر ۱۴ سال حضور می یابند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =