مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری مراسم های متنوع فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا خبرداد.

0 209

صبح کاسپین : مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری مراسم های متنوع فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا خبرداد.
مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران گیلان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بنیاد شهید و امورایثارگران درتاریخ ۲۲اسفند سال۵۸براساس فرمان امام (ره) تاسیس شده است.
عبدالله پاکاری به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت شهید در تقویم رسمی کشور در سال ۸۳ اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود ضمن اینکه ۴۵ درصد از مردم با روز بزرگداشت شهدا آشنایی دارند و با اطلاع‌رسانی، آشنایی مردم از روز بزرگداشت شهدا بیشتر می‌شود.
وی افزود: پرداختن به شهدا و فرهنگ شهادت مختص یک روز نیست بلکه درتمامی ایام باید فرهنگ شهادت را زنده نگه داشت.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: گیلان دارای هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده و ۱۹ شهید مدافع حرم بوده و تعداد ۱۴ خانواده سه شهید و ۱۳۹ خانواده دو شهید تقدیم انقلاب کردند.
وی با اشاره به وجود ۱۳۴ خانواده تک فرزند شهید در گیلان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲ خانواده تنها فرزند خود را تقدیم ارزش‌های اسلامی کردند، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت ارمغان شهیدان است و باید آن را حفظ کرده و به خوبی به نسل آینده انتقال دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − 1 =